29 lutego 2016

Jak czyścić laptopa

Jak czyścić laptopa


Autor: Ola Bojka


Twój laptop, jeszcze niedawno nowy i błyszczący, po kilku miesiącach pokrył się warstwą kurzu? Nawet nie zauważyłeś kiedy to się stało? A może zaczął działać wolniej i szybciej się nagrzewa? Podpowiemy Ci jak skutecznie dbać o laptopa, aby działał sprawnie i był utrzymany w porządku.


Czyszczenie ekranu

Większość laptopów posiada matrycę LCD, w związku z czym ich czyszczenie jest stosunkowo łatwe. Wystarczy delikatnie przetrzeć ekran ściereczką z mikrofibry lub flaneli, aby pozbyć się kurzu lub tłustych plam. Jeśli jednak to nie wystarczy, nie naciskaj zbyt mocno na monitor, gdyż może dojść do wypalenia pikseli, przez co obraz na ekranie będzie wyglądał dużo gorzej. W przypadku silniejszych zabrudzeń, można chuchnąć na ekran i wówczas pocierać go szmatką. Można też subtelnie zwilżyć ściereczkę, lecz nie wolno dopuścić do sytuacji, by była ona mokra. Po wytarciu monitora ponownie przetrzyj go suchą tkaniną, a Twój ekran znowu będzie prezentował się nienagannie.

Klawiatura jak nowa

Klawiatura jest elementem, który najczęściej ulega zabrudzeniom. Nic dziwnego, w końcu jest to najbardziej eksploatowana część każdego laptopa. Zabrudzenia przenoszą się na nią przez dotykanie palcami, jak również może się zdarzyć, że chlapniemy na nią napojem czy jedzeniem. Najlepiej jest wyciągnąć wszystkie klawisze, aby przemyć je wodą, natomiast resztę klawiatury wyczyścić patyczkami do uszu. Jeśli jednak nie jesteś pewien, czy z Twojego laptopa można bezawaryjnie usunąć klawisze, wówczas skorzystaj z innej metody. Na rynku dostępne są specjalne odkurzacze na USB, które przeznaczone są do czyszczenia klawiatury. Sprawdzi się tu również sprężone powietrze oraz pędzelek z twardym włosiem – pomogą usunąć Ci nagromadzony między klawiszami kurz.

Czyszczenie laptopa od środka

Wnętrza laptopów chłodzone są za pomocą wentylatorów. Przyciągają one jednak kurz, przez co zapychają się i przestają skutecznie spełniać swoja funkcję. Wówczas dochodzi do przegrzania sprzętu i zaczyna on szwankować. Warto zatem zwrócić uwagę na regularne czyszczenie wentylatora. Najlepiej oddać laptop do serwisu, dzięki czemu fachowiec skutecznie usprawni działanie urządzenia. Można jednak samodzielnie zadbać o przeczyszczenie wentylatora – wystarczy sprężonym powietrzem przedmuchać całe wnętrze, pozbywając się w ten sposób zgromadzonego kurzu.


Pamiętaj, że podczas czyszczenia akcesoriów komputerowych, Twoje urządzenie musi był odłączone od zasilania.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Jak wyczyścić komputer?

Jak wyczyścić komputer?


Autor: Natasza Bednarek


Często traktujemy komputer jako kolejny mebel w pomieszczeniu. Co jakiś czas przetrzemy obudowę i monitor szmatką, ale zapominamy o czyszczeniu w środku. A jest ono równie ważne, jak sprzątanie zawartości dysku.


Kurz osiadający na łopatkach wentylatora może poważnie spowolnić pracę komputera. Ponadto zakurzony wentylator potrafi wydawać irytujący dźwięk, który działa na nerwy wszystkim osobom przebywającym w pomieszczeniu. Kurz zalegający na podzespołach podnosi ich temperaturę i utrudnia działanie. Dodatkowo w połączeniu z wilgocią może wywołać zakłócenia w pracy układów elektronicznych i doprowadzić do ich awarii. Nad klawiaturą spożywamy posiłki, pijemy napoje i palimy papierosy – okruszki i zanieczyszczenia wpadają w tym czasie w drobne szpary. Również nasze zwierzęta, w szczególności koty, lubią zalegać na ciepłym sprzęcie, pozostawiając wszędzie kłaczki.

Uporanie się z tym bałaganem nie jest trudne ani czasochłonne. Najgorszy jest pierwszy raz – porządki wykonywane regularnie wchodzą w nawyk i przebiegają szybko. Przed sprzątaniem należy zaopatrzyć się w sprężone powietrze w sprayu, mokre ściereczki do komputera i patyczki do uszu. Przydatny będzie również mały odkurzacz, na przykład na USB.

Dyskusyjna jest kwestia użycia zwykłego odkurzacza. Część osób stosuje go do sprzątania komputera, ale należy przy tym zachować dużą uwagę i ostrożność. Nie używać gołej rury, tylko końcówki do kurzu, którą powoli omieciemy zawartość obudowy. Dużo bezpieczniejsze jest użycie odkurzacza akumulatorowego lub na USB – mają one mniejszą moc, dzięki czemu nie zassą drobnych elementów. A jeśli tak się stanie, to ich pojemniki na odpadki są mniejsze i łatwiej w nich znaleźć wciągnięta rzecz.

Czyszczenie komputera zaczynamy od ściągnięcia obudowy po odłączeniu sprzętu od zasilania. Jeśli boczna ścianka jest przykręcana, to odłóż śrubki w bezpieczne miejsce, żeby ich nie zgubić. Ręką lub pęsetą wybierz większe zwały kurzu. Nie wkładaj rąk na siłę w trudno dostępne miejsca, aby niczego nie uszkodzić. Kurz zalegający w zakamarkach odkurz lub spryskaj sprężonym powietrzem, a potem odkurz zwykłym odkurzaczem dookoła komputera. Nie kieruj strumienia powietrza bezpośrednio na wiatrak, aby nie zaczął się kręcić w przeciwną stronę niż zwykle. Po wykonaniu tych czynności przykręć obudowę. Pozostaje wyczyszczenie obudowy z zewnątrz – tutaj wystarczy zwykła ściereczka z odrobiną detergentu.

Monitor oraz klawiaturę także należy wyczyścić. Za pomocą specjalnych zwilżanych ściereczek wytrzyj ekran. Do sprzątania klawiatury znów będzie przydatny mały odkurzacz. Brud spomiędzy klawiszy zetrzyj zwykłymi patyczkami do uszu lub specjalnymi do komputera – mają one kształt ułatwiający dotarcie do zakamarków. Również tutaj nie zaszkodzi psiknięcie sprężonym powietrzem, a na koniec przetarcie szmatką do klawiatury. Nie zapomnij o wytarciu myszki!


Małe odkurzacze, wilgotne ściereczki i spężone powietrze znajdziesz tutaj.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Jak skutecznie sprzedawać przez Internet?

Jak skutecznie sprzedawać przez Internet?


Autor: Pismienny


Skuteczna sprzedaż przez Internet wymaga wdrożenia pewnych, bardzo dobrze przemyślanych i skutecznych działań, z pomocą specjalistycznych narzędzi sprzedażowych. Czynnikiem koniecznym w sprzedaży przez Internet jest przede wszystkim atrakcyjna oferta.


Na samym początku należy się przede wszystkim zastanowić nad tym, co chcemy sprzedawać przez Internet. Stworzenie odpowiedniej oferty, w pełni dopasowanej do indywidualnych potrzeb i wymogów klientów, jest czynnikiem niezbędnym. Dla zrozumienia tych potrzeb pomocne okaże się skorzystanie z szerokich zasobów Internetu. Wystarczy zatem zapoznać się ze słowami kluczowymi, które Internauci wpisują w wyszukiwarkach internetowych. Dzięki odpowiedniej analizie oglądalności naszej strony internetowej oraz analizie słów kluczowych, które wyszukują goście, można odpowiedzieć sobie na podstawowe pytanie dotyczące tego, co powinniśmy sprzedawać w naszym sklepie internetowym.

Pierwszym krokiem w stronę skutecznej sprzedaży w Internecie jest oczywiście umieszczenie produktu w danym katalogu. W tym celu należy skorzystać z pewnych narzędzi marketingowych. Dostępne są różnego rodzaju mechanizmy, między innymi: kanały RSS, kupony rabatowe, newsletter, marketing mix, i tym podobne. Skuteczne okazuje się także umieszczenie produktu w systemie sprzedaży oraz reklama w internecie za pomocą mechanizmu automatycznego pozycjonowania.

Skuteczna sprzedaż przez Internet w znacznym stopniu zależy od umiejętnego dostosowania naszej oferty do potrzeb i wymagań klientów. W tym celu warto postawić na formularze kontaktowe, dzięki którym możliwy jest sprawny proces komunikacji pomiędzy klientami a daną firmą. Pozwala to na zrozumienie potrzeb klientów i umiejętne dostosowanie oferty do ich aktualnych wymagań.

Skuteczna sprzedaż nie byłaby możliwa bez odpowiednio zaaranżowanej i wdrożonej kampanii marketingowej. Reklama w Internecie jest bardzo ważna, zwłaszcza w obliczu ciągle rosnącej konkurencji. Warto zatem postawić na skuteczne akcje marketingowe, a także na kompleksowe działania pozycjonujące. Pomoże to w szybszym odnalezieniu naszego sklepu przez potencjalnych klientów.

W skutecznej sprzedaży nie należy zapomnieć także o profesjonalnej, wygodnej i sprawnej realizacji dostaw. Masowe zamówienia powinny być zatem koordynowane za pomocą profesjonalnego systemu informatycznego. Istnieje poza tym konieczność ciągłego monitorowania i kontrolowania procesu realizacji zamówień. W znacznym stopniu decyduje to bowiem o poziomie satysfakcji klientów ze świadczonych przez naszą firmę usług.


Powyższy artykuł został przygotowany przez Selly Shop - platformę sklepów internetowych.

Selly.pl - Przyjazny sklep dla Ciebie i Twoich klientów

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Dlaczego na blogu firmowym nie powinny znaleźć się Twoje rodzinne zdjęcia?

Dlaczego na blogu firmowym nie powinny znaleźć się Twoje rodzinne zdjęcia?


Autor: Takisobieon


Mieć Bloga firmowego czy go nie mieć - to jest pytanie. A jak mieć to na pewno dobrego!


Blogowanie już dawno przestało być aktywnością zastrzeżoną dla fanów upraw doniczkowych, domorosłych obserwatorów życia dzikich zwierząt, moli książkowych lub nastolatek zakochanych w Justinie Biberze. Dziś, każdy kto chce wyróżnić się w swojej branży, a także dotrzeć do większej liczby klientów z informacją „to moje usługi bądź produkty są godne zaufania” powinien zastanowić się nad prowadzeniem firmowego bloga.

Wpływa na to przede wszystkim coraz większa konkurencja w praktycznie każdym segmencie rynku. Klient szukający fachowca od remontów, dobrej kwiaciarni bądź warsztatu samochodowego na takie zapytania uzyska od google setki adresów i porad. Bycie zauważonym wśród nich jest tym ważniejsze, iż większości ludzi, szukając dziś usługi lub produktu, stara się odnaleźć go za pomocą internetu.

Możesz oczywiście próbować tradycyjnych metod przyciągnięcia użytkowników tego medium na Twoja stronę, pozycjonować ją, wykupić reklamy google AdWords, które przyniosą zapewne jakieś efekty, jednak korzysta z nich już tak wiele firm, że internauci są tym zmęczeni. Czy komfortową sytuacją nie byłoby jednak, gdyby potencjalni klienci sami zgłaszali się do Ciebie?

To jest możliwe. Wystarczy tylko, iż podzielisz się z nimi swoją wiedzą eksperta z dziedziny w jakiej prowadzisz biznes. Jesteś mistrzem w układaniu wiązanek kwiatów? Poradź innym jak to zrobić! A może do perfekcji opanowałeś sztukę aranżacji wnętrz? Bądź pewien, iż wiele osób ma rozterki w tym temacie. Jesteś weterynarzem? Podziel się swoimi przemyśleniami na temat zdrowego żywienia i pielęgnacji zwierząt.

Korzyści z takiego podejścia do sprawy będą dwojakiego rodzaju. Po pierwsze zaprezentujesz się jako godny zaufania specjalista w danej dziedzinie. Ludzie, mając dość partaczy i dyletantów, szukają pewnych, rzetelnych i mających wiedzę wykonawców. Jeśli uchylisz choć rąbek tajemnicy Twojej własnej profesji, bądź pewien, iż wiele osób zacznie poszukiwać Twojej porady.

Kolejnym profitem dla Ciebie będzie zwiększenie liczby potencjalnych klientów chcących dowiedzieć się konkretów na temat prowadzonego przez Ciebie biznesu. Skoro bowiem uznali Cię już za godnego zaufania, dlaczego nie mieliby powierzyć Tobie wykonania usługi, co do której szukają specjalisty. To naturalne, że zostaniesz nim właśnie Ty.

Nie popełniaj też podstawowego błędu jakim jest myślenie, iż blog firmowy to coś zastrzeżonego głównie dla dużych korporacji, banków czy sieci spożywczych. Takie rozumowanie nie jest prawdziwe, ponieważ klienci często wolą zaufać ludziom, których znają, mają do ich wiedzy przekonanie, a także są pewni z kim dokładnie będą mieli do czynienia podczas realizacji zlecenia. Pamiętaj bowiem, iż bycie usługodawcą dużej organizacji niesie za sobą ryzyko bycia „jednym z wielu”, podczas gdy Ty jako ekspert dostarczasz spersonalizowanych usług o najwyższym poziomie.

Nie martw się tym, że możesz nie być informatykiem, pisarzem czy specjalistą od reklamy. Obecnie w sieci odnaleźć można wiele serwisów oferujących możliwości założenia bloga zupełnie za darmo. Jeśli chcesz to zrobić w pełni profesjonalnie z pomocą przyjdzie łatwy w obsłudze wordpress, a także wiele firm specjalizujących się w prowadzeniu blogów firmowych


Prowadzenie bloga firmowego to sztuka. Copyriders opanowali ją do perfekcji.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Narzędzia z pakietu MS Office: SmartArt

Narzędzia z pakietu MS Office: SmartArt


Autor: Kamila Zawadzka



Program PowerPoint oferuje nam niezwykle łatwe w użyciu narzędzie- SmartArt. Dodanie tego elementu do naszej prezentacji w prosty sposób uatrakcyjni ją. Pomoże skupić uwagę słuchaczy i zainteresuje. Taka forma przedstawiania informacji jest odbierana bez wysiłku. Dużo łatwiej jest skupić się na kształcie, kolorze, grafice niż na jednolitym tekście. Osoba, która ogląda prezentację zapamiętuje więcej.

Aby dodać SmartArt do prezentacji należy przejść do zakładki Wstawianie i w karcie Ilustracje znaleźć ikonkę SmartArt.

FtPQBAGQih7DVR9X1bylPv+q+aD65uTkZFdXV7GVTa93ZbUosM0ULO4nJiaa7YghWcBMpv8B6bhHE8ElaQAAAAAASUVORK5CYII=

Po kliknięciu w ikonę możemy wybrać grafikę, która będzie najlepiej pasowała do informacji zamieszczonych w prezentacji. Po wstawieniu SmartArt’u i kliknięciu na niego pojawiają się dwie nowe zakładki: Projektowanie i Formatowanie. Można w nich wybrać kolor grafiki, kąt nachylenia, obramowania, rodzaj kształtu, efekty tekstowe.

Aby dodać tekst do grafiki należy kliknąć na wybrany element lub otworzyć Okienko tekstu w zakładce Projektowanie. W Okienku tekstu dodajemy nowe elementy poprzez wciśnięcie Entera po wpisanym tekście. Każdą z części SmartArt’u możemy dowolnie umieścić na stronie, klikając pojedynczo i przeciągając wybrany element. Możemy także zmienić kolory w elementach składowych grafiki.

Po dodaniu grafiki SmartArt do dokumentu na wstążce programu zajdzie pewna zmiana. Pojawią się nowy zbiór kart: „Narzędzia grafiki SmartArt” do którego należą karty: „Projektowanie” oraz „Formatowanie”. Narzędzia znajdujące się w nich pozwalają na precyzyjne sposobu wizualizacji elementów schematu i zastosowanie do nich ciekawych efektów graficznych.

ihUvNCMVmYy+5jokbLFvCMhhUM2VLyHAcyQT7NZfbJtI85zVpzCPNMql3t42dDZS1bgKeGIXLZfSjJZT5jDso8Z4tYc7XrmXxo3aq2H15M40pS1sEZC07xefZfF2BwPqzTJkZGG0nxeabsDM6H7RHIyGgFKT7PlJ3B+bA9AhkZrSDF55myMzgftkcgI6MVpPg8U3YG58P2CGRktIIUn2fKzuB82B6BjIxWkOLzX71iYGBgYHAW2JmdgYGBwWn4P23wnW+q0QFwAAAAAElFTkSuQmCC

SmartArt używamy do przedstawiania hierarchii, procesu, relacji, cyklu, zamiennie jako tabeli- zajmuje to mniej czasu niż ręczne wstawianie poszczególnych kształtów, czy tworzenie tradycyjnej tabeli.

Grafikę SmartArt możemy również wstawiać w programie Excel i Word.

yePhcXMAJc4AAAAAElFTkSuQmCC


Cognity - Kurs Excel

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Funkcje w programie Excel: SUMA.JEŻELI

Funkcje w programie Excel: SUMA.JEŻELI


Autor: Kamila Zawadzka


Funkcja SUMA.JEŻELI służy do sumowania tylko tych komórek, które spełniają odpowiednie kryteria.


Składnia: SUMA.JEŻELI(zakres; kryteria; sumowany zakres)

Opis: Pierwszym argumentem funkcji jest zakres wprowadzanych danych, czyli wskazujemy te dane, z których będziemy pobierać komórki spełniające kryteria (drugi argument funkcji). Kryteria mogą mieć dowolną postać (liczbową, tekstową lub wyrażenia). Trzecim argumentem jest wskazanie komórek, które będą potencjalnie sumowane.

Przykład nr 1:

Załóżmy, że mamy wartość sprzedaży owoców

m7yU3AfAAAAABJRU5ErkJggg==
Rys. nr 1. Wartość sprzedaży owoców.

=SUMA.JEŻELI(A2:A9;"jabłka";B2:B9) Formuła oblicza sumę wartości jabłek (sumowane są wartości od B2 do B9)

=SUMA.JEŻELI(B2:B9;"<500";B2:B9) Sumowanie rekordów, których wartość jest mniejsza niż 500. W związku z tym, że zakres jest równy sumowanemu zakresowi powyższą formułę można skrócić do postaci =SUMA.JEŻELI(B2:B9;"<500").

=SUMA.JEŻELI(A2:A9;">p";B2:B9) Funkcja oblicza sumę tylko tych rekordów, które zaczynają się od litery p (przy czym gdyby był owoc o nazwie p, to byłby pominięty w sumowaniu.

Przykład nr 2:

W przykładzie nr 2 uwidocznione są dane nt. zebranych grzybów przez grzybiarza.

34j+ZWJ18ccAAAAASUVORK5CYII=
Rys. nr 2. Dane grzybiarza dot. zebranych okazów.

Zwróćmy uwagę na poniższe formuły (dla ułatwienia argumenty funkcji przedstawiono graficznie):

B9+wVTYYlACZAAAAABJRU5ErkJggg==
Rys. nr 3. Standardowe wykorzystanie formuły SUMA.JEŻELI.

Formuła przedstawiona na Rys. nr 3 wykorzystuje funkcję SUMA.JEŻELI w której zakres oraz sumowany zakres jest identycznych rozmiarów oraz zaczynają się od tych samych wierszy. Wynikiem tej formuły jest liczba 82 (sumujemy wartości dla tych komórek, których zawartość jest równa słowie Rydz).

Zobaczmy co się stanie, jeśli weźmiemy pod uwagę pierwszą komórkę w trzecim argumencie funkcji, natomiast pozostałe argumenty zostawimy bez zmian (Rysunek 4):

w8t7Jwhw1+NG+q6cyDniewHrGvw4sEnBtwM3LK02ccm8FW3uxIwmBQhAca7RPu4k8QqHAgKOVoCAbYutrdyJtZ2YUVKAABSUoYs5BPwfKJS8G9T8CpEAAAAASUVORK5CYII=
Rys. nr 4. Zaznaczenie tylko pierwszej komórki sumowanego zakresu.

Wynikiem nie będzie liczba zero jak można byłoby się spodziewać, ale 82. Wniosek z tego jest taki, że nie jest istotny rozmiar sumowanego zakresu, ponieważ rozmiar sumowanych komórek jest określany przez pierwszy argument funkcji SUMA.JEŻELI. Do czego zatem potrzebny jest sumowany zakres? Odpowiedź na to pytanie można znaleźć modyfikując trzeci argument funkcji dla Rys. nr 4.

Dla formuły z Rys. nr 5 otrzymamy liczbę zero co oznacza, że sumowany zakres wyznacza początek sumowanych komórek.

8BG8AcLcKBZiYAAAAASUVORK5CYII=
Rys. nr 5. Zmiana trzeciego argumentu funkcji na komórkę C3.

Uwagi:

  • Do funkcji SUMA.JEŻELI nie można przypisać argumentu, który posiada więcej niż 255 znaków
  • Zakres nie musi być identycznego rozmiaru co sumowany zakres

Inne podobne funkcje: SUMA.WARUNKÓW, BD.SUMA


Cognity Szkolenia Excel

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Automatyczne logowanie, czyli jak wyłączyć hasło w Windows 8

Automatyczne logowanie, czyli jak wyłączyć hasło w Windows 8


Autor: influenc3


Windows 8 to pierwszy system operacyjny firmy Microsoft, który jest przeznaczony nie tylko dla komputerów stacjonarnych i laptopów, ale również tabletów. Konieczność wpisywania hasła może być jednak uciążliwa na każdym rodzaju urządzenia.


Wyłączenie hasła nie jest dobrym pomysłem! Poznaj alternatywy:

Numer PIN w Windows 8: Windows 8 z wykorzystaniem konta Microsoft wymaga od nas długiego hasła, które musi się składać z różnej wielkości znaków oraz cyfr. Takie hasło może wydłużyć proces logowania się do systemu, a nie każdy potrzebuje tak mocno zabezpieczyć swoje dane. Z pomocą może przyjść numer PIN, który jest nową formą logowania w systemie Windows 8. Dzięki temu rozwiązaniu możemy zamiast długiego hasła ustawić czterocyfrowy numer PIN.

Hasło obrazkowe w Windows 8: Błyskawicznym i prostym rodzajem zabezpieczenia w Windows 8 jest hasło obrazkowe. Hasło obrazkowe to ciekawy sposób na zabezpieczenie peceta z Windows 8 przed niepowoływanymi osobami. Naszym hasłem w tym przypadku jest obrazek, na którym wykonujemy odpowiednie gesty w określonej sekwencji. To dosyć przyjemna forma hasła, która sprawdza się zarówno w wypadku monitorów dotykowych, jak i komputerów wyposażonych w myszkę lub touchpada.

Jak wyłączyć hasło w Windows 8?

W Windows 8 brak hasła jest praktycznie niemożliwy z uwagi na wykorzystywanie przez system konta Microsoft. Możemy ustawić automatyczne logowanie do systemu, co w praktyce pozwoli na brak konieczności wpisywania hasła. Oto jak tego dokonać. Wciskamy kombinację klawiszy Windows+R. Wpisujemy w oknie Uruchamianie netplwiz i wciskamy klawisz Enter.

W zakładce użytkownicy odznaczamy opcję Aby używać tego komputera, użytkownik musi wprowadzić nazwę użytkownika i hasło. Następnie klikamy przycisk Zastosuj.

Teraz musimy wprowadzić nazwę użytkownika, do którego system ma się automatycznie logować. Wprowadzamy również dwukrotnie hasło. Po wypełnieniu wszystkich pól klikamy przycisk OK oraz OK w poprzednim oknie.

Po zmianie hasła musimy wykonać ponownie wpisać nowe hasło w netplwiz, bo w innym wypadku podczas logowania będzie wprowadzane stare hasło, przez co system poinformuje nas, że wprowadzone hasło jest błędne i w konsekwencji nie zostaniemy automatycznie zalogowani.

Opisany powyżej sposób jest rozwiązaniem najbliższym ideałowi. W systemie Windows 8 nie możemy tak na prawdę wyłączyć hasła, jednak nie dzieje się tak bez powodu. Hasło nie jest skutecznym zabezpieczeniem przed hakerem, jednak to pierwsza i najważniejsza linia obrony przed osobami trzecimi, dlatego warto rozważyć hasło obrazkowe, o którym wspomniałem na początku wpisu. Jest to szybki i przyjemny sposób na logowanie do systemu.


Oryginalny artykuł zawierający grafiki znajdziesz tu: Automatyczne logowanie, czyli jak wyłączyć hasło w Windows 8

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Jak wyłączyć hasło przy wznawianiu komputera w Windows 8?

Jak wyłączyć hasło przy wznawianiu komputera w Windows 8?


Autor: influenc3


Gdy wybudzimy ze stanu uśpienia nasz komputer z systemem Windows 8, to domyślnie będziemy musieli wprowadzić hasło. Może być to dość irytujące, zwłaszcza, że system ten bardzo lubi wykorzystywać tryb uśpienia. Na szczęście istnieje sposób na wyłączenie wymogu wprowadzania hasła przy uśpieniu komputera.


Po co wyłączać hasło przy wznawianiu komputera? Czy są alternatywy?

Jak już wcześniej wspomniałem, Windows 8 lubi korzystać z trybu uśpienia. Po każdym uśpieniu naszego urządzenia musielibyśmy wprowadzać hasło. Ma to sens, jeżeli posiadamy na komputerze wrażliwe dane, ale dla zwykłego użytkownika jest to tylko utrudnienie zwłaszcza, gdy posiadamy tablet. Wyłączanie hasła nie jest jednak nigdy dobrym pomysłem. Pozbywamy się w ten sposób pierwszej linii obrony przed niepowołanymi osobami.


Szybkim i łatwym sposobem w Windows 8 jest hasło obrazkowe. Hasło obrazkowe to nowy sposób na zabezpieczenie komputera z Windows 8 przed niepowoływanymi osobami. Naszym hasłem w tym wypadku jest obrazek, na którym wykonujemy odpowiednie gesty w odpowiedniej kolejności. To dość przyjemna forma hasła która sprawdza się zarówno w przypadku ekranów dotykowych, jak i komputerów wyposażonych w klasyczne myszki lub touchpady.


Windows 8 z wykorzystaniem konta Microsoft wymaga od nas długiego hasła, które musi się składać z różnej wielkości znaków oraz cyfr. Takie hasło może wydłużyć proces logowania się do systemu, a nie każdy potrzebuje tak mocno zabezpieczyć swoje dane. Z pomocą może przyjść numer PIN, który jest nową formą logowania w systemie Windows 8. Dzięki temu rozwiązaniu możemy zamiast długiego hasła ustawić czterocyfrowy numer PIN.

Porada opisywana w tym artykule zdecydowanie może pomóc użytkownikom, którzy zdecydowali się „wyłączyć” hasło podczas logowania do systemu. „Wyłączyć” jest w cudzysłowie, ponieważ posiadając kontro Microsoft tak na prawdę nie możemy go wyłączyć. Porada ta pokaże jak system może automatycznie wprowadzić hasło i zalogować nas do systemu. Oba wpisy są dość mocno ze sobą powiązane, dlatego zapraszam również do lektury tego drugiego.
Jak wyłączyć wymaganie wprowadzenia hasła przy wznawianiu pracy komputera?Ustawienie to zmienimy w tym samym miejscu, co w poprzednich wersjach systemu Windows, a więc w ustawieniach zasilania. Na szczęście Windows 8 pozwala na szybszy dostęp do wielu opcji, więc nie będzie tu wiele pracy. Przechodzimy do ekranu startowego i wpisujemy na nim Wymagaj, po czym przełączamy kategorię wyszukiwania na Ustawienia.


Zostanie uruchomione okno Ustawienia systemowe, gdzie możemy zarządzać zachowaniem komputera podczas wciskania różnych przycisków czy zamknięcia pokrywy. Aby móc wyłączyć wymaganie hasła musimy kliknąć link na samej górze, czyli Zmień ustawienia, które są obecnie niedostępne.


Teraz w sekcji Ochrona hasłem przy wznowieniu pracy zaznaczamy opcję Nie wymagaj hasła i klikamy przycisk Zapisz zmiany. Warto w tym momencie zaznaczyć, że do zmiany tych ustawień musimy posiadać uprawnienia administratora.


To wszystko! Od teraz nie musimy przejmować się wprowadzaniem żadnego hasła przy wybudzeniu naszego komputera. Warto zaznaczyć, że przy ponownym uruchomieniu naszego komputera wciąż będziemy musieli je wprowadzić.


Oryginalny artykuł zawierający grafiki znajdziesz tu: Jak wyłączyć hasło przy wznawianiu komputera w Windows 8?

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Jak zainstalować język polski w Windows 8 i Windows 8.1

Jak zainstalować język polski w Windows 8 i Windows 8.1


Autor: influenc3


Windows 8 w stosunku do swoich poprzedników ma znacznie uproszczony podział na wersje. Na każdej z nich możemy zainstalować dowolny język – w tym nasz, polski. W porównaniu do poprzedników instalacja języka w Windows 8 jest banalnie prosta. W tym artykule pokażę jak zainstalować język polski w Windows 8.


Instalujemy język polski w Windows 8 i Windows 8.1

Będziemy musieli przejść do ekranu Language(Język), do którego możemy dotrzeć za pomocą ekranu startowego. Przechodzimy więc do niego za pomocą klawisza Windows i wpisujemy Language. Z prawego panelu bocznego zmieniamy kategorię wyszukiwania na Settings. Wybieramy pierwszą pozycję w drugim rzędzie.

Na pulpicie zostanie otworzone nowe okno. Jeśli podczas instalacji systemu wybraliśmy polski język klawiatury, to język polski będzie widniał na liście. Ja tak zrobiłem, jeśli jednak nie zrobiliśmy tego, to najpierw dodajemy język za pomocą przycisku Add language. Kiedy już będzie widniał język polski na liście języków, to klikamy link Options znajdujący się po prawo w pozycji naszego języka.

Po kliknięciu wyżej wymienionego linka klikamy link Download and install language pack.

W tym momencie warto dodać, że do zainstalowania języka potrzebujemy uprawnień administratora. Jeżeli nie zmienialiśmy wcześniej ustawień Kontroli konta użytkownika, to w tym momencie pojawi się jej monit w którym to klikamy przycisk Yes.

Instalowałem już kilka razy Windows 8. Parę razy zdarzyło mi się sytuacja w której to nie mogłem przejść w tym momencie do następnego kroku – po prostu nie pojawia się nic po monicie. Na szczęście znalazłem rozwiązanie tego problemu, więc jeśli prześladuje nas również, to zapraszam do lektury: Windows 8 nie chce zainstalować języka polskiego – rozwiązanie.

Pojawi się okno, w którym możemy śledzić proces pobierania i instalowania języka polskiego.

Po ukończonej instalacji klikamy przycisk Close.

W tym momencie powinniśmy już cieszyć się językiem polskim. Jeśli tak nie jest, to w okienku Language klikamy w język polski i ustawiamy go jako domyślny. Może zdarzyć się też tak, że będziemy musieli ponownie uruchomić komputer.


Oryginalny artykuł zawierający grafiki znajdziesz tu: Jak zainstalować język polski w Windows 8 i Windows 8.1

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Drukarka do domu - jaką drukarkę wybrać mając skromny budżet

Drukarka do domu - jaką drukarkę wybrać mając skromny budżet


Autor: marek.paciorek.7


Jako że od lat działam w branży drukarek, zostałem ostatnio poproszony o pomoc w wyborze urządzenia do domu... Jak się okazuje, wcale nie jest to łatwe i oczywiste, gdyż oprócz zakupu urządzenia czeka nas jeszcze wiele wydatków.


Pytanie to zadają sobie często rodzice dzieci w wieku szkolnym i studenci. Najprostszym rozwiązaniem jest pójście do jednego z popularnych marketów z elektroniką i konsultacja z personelem danego działu. Z doświadczenia jednak wiem, że ich wiedza jest ograniczona, najczęściej do asortymentu występującego w danym sklepie, a przecież nawet największe sieci nie posiadają wszystkich dostępnych modeli i marek.

Promują to, na czym najwięcej mogą zarobić. Spróbuję Wam jednak wskazać drogę poszukiwań odpowiedniego sprzętu.

Drukarki do domu możemy podzielić dwie grupy:

- drukarki atramentowe

- drukarki laserowe

Zacznę od atramentówek, są najbardziej popularne ze względu na swoją cenę i uniwersalność. Ostatnio zaobserwowałem, że zwykłe drukarki atramentowe zostały wyparte przez urządzenia wielofunkcyjne atramentowe tj. połączenia drukarka-skaner-kopiarka. Skupmy się więc na nich. Urządzenia tego typu do użytku domowego możemy kupić w przedziale od 200 do 400 zł w zależności od producenta. Cena, możliwość druku w kolorze, elegancki wygląd - to ich zalety. Niestety, nie są urządzeniami trwałymi.

Producenci tak konstruują urządzenia, żeby przetrwały tylko czas gwarancji, aby potem użytkownik musiał jak najszybciej kupić nowe. Zaraz wytłumaczę dlaczego… Otóż, chodzi o wkłady z tuszem. Drukarki mają swoje zabezpieczenia, by można było używać tylko oryginalnych wkładów, jednak producenci zamienników potrafią je złamać. Najlepszym wyjściem dla producenta jest to, aby urządzenie uległo uszkodzeniu, a przysłowiowy Kowalski kupił nowy sprzęt, z jeszcze trudniejszymi do ominięcia zabezpieczeniami przed zamiennikami czy też regeneracją wkładów oryginalnych.

Jeżeli mamy skromny budżet na takie wydatki, wówczas polecam zakup urządzenia starszego typu, zapewne używanego i bez gwarancji. Urządzenia te są jednak o wiele bardziej solidne niż współczesne. Wkłady z tuszem, przy odrobinie zdolności manualnych można regenerować samodzielnie w domu lub zlecić regenerację firmie świadczącej takie usługi.

Celem zobrazowania, posłużę się przykładem drukarki HP DeskJet 845C, model ten wyposażony jest w tusze HP nr 15 (black) i 17 (color). Samodzielna regeneracja koloru nie zawsze się udaje, natomiast z czarnym tuszem nie powinniśmy mieć problemu. W domowych warunkach jedno napełnienie to koszt ok. 5 zł. Na szczególną uwagę zasługuje fakt, że wydajność tego tuszu dochodzi do 1 tys. stron. Wydajność w nowych, tanich drukarkach często nie przekracza 500 stron. Wnioski wyciągnijcie sami.

Jednym z ważniejszych aspektów przy wyborze atramentówek jest czas pomiędzy kolejnymi wydrukami. Jeśli drukarki używamy rzadko, tusz może nam zaschnąć, uniemożliwiając prawidłowy druk i trzeba go będzie wymienić na nowy. Takich kłopotów unikniemy posiadając urządzenie laserowe.

W ostatnich latach cena urządzeń laserowych przestała być już zaporową dla użytkownika domowego. Najtańszą tego typu drukarkę kupimy już za 200 zł (drukarka monochromatyczna).

Laserówka do wydruku nie używa wkładu atramentowego, lecz tonera, który jest proszkiem, dzięki czemu nic nam nie zaschnie. Drukarka teoretycznie może być nieużywana, a pomiędzy kolejnymi wydrukami może minąć nawet kilka lat, bez potrzeby wymiany tonera.
Wydajność jednego tonera w tych urządzeniach waha się w zależności od modelu od 1500 do 2 tys. stron.

Oryginalny toner jest dość drogi bo kosztuje od 200 do 300 zł. Jednak nawet do 60% taniej możemy nabyć toner regenerowany, czyli popularnie mówiąc: zamiennik. Co czyni te urządzenia tańszymi w eksploatacji od atramentówek. Jeżeli zależy nam na jakości i pewności, że nasz toner w ogóle drukuje, to radzę omijać super tanie okazje na tonery. Istnieje bowiem ryzyko, że dostaniemy produkt źle drukujący, a ponadto może on spowodować uszkodzenie naszej drukarki.

Zalety laserówek to kompaktowy wygląd, szybkość druku, brak problemu z zaschniętymi tuszami. Do użytku domowego najlepszym rozwiązaniem będą urządzenia marki Samsung i HP.


Tonery do drukarek

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Ekonomiczne drukowanie! Realne oszczędności bez oszczędzania na jakości!

Ekonomiczne drukowanie! Realne oszczędności bez oszczędzania na jakości!


Autor: Danuta Misiak


Jak najlepiej rozpocząć oszczędzanie? Czy zawsze musi się ono wiązać z ograniczeniem produkcji firmy albo redukcją etatów? Może warto jednak zacząć od rzeczy najprostszych, a więc od wprowadzenia małych zmian, które w znaczący sposób wpływają na całość wydatków w firmie. Nie wierzycie?


Wystarczy przejrzeć opłacane przez Was co miesiąc rachunki, by stwierdzić, że suma „drobnych” kosztów funkcjonowania przedsiębiorstwa (ale i gospodarstwa domowego) osiąga poziom, który skłonić powinien do refleksji i szukania możliwych rozwiązań, pozwalających na ich zredukowanie do niezbędnego minimum.

Drukarka - niezbędne wyposażenie każdego biura

Epokę, kiedy używano maszyn do pisania, a faktury wypisywano ręcznie mamy już dawno za sobą. Coraz bardziej popularne są tzw. e-faktury, które otrzymujemy od naszych kontrahentów wprost na firmowe maile. Niezależnie od tego czy to my jesteśmy wystawcą, czy też odbiorcą dokumentu, musi on zostać wydrukowany, by trafić do odpowiedniego segregatora w dziale księgowości. Dlatego w każdym biurze nie może zabraknąć prawidłowo funkcjonującej drukarki. Jej zakup powinien być dobrze przemyślany, a urządzenie dostosowane do istniejących potrzeb. Dlatego przeglądając oferty i parametry techniczne drukarek powinno się zwracać uwagę nie tylko na cenę urządzenia, ale także na koszty codziennej eksploatacji. Bardzo ważne jest, aby materiały eksploatacyjne (tusze, tonery, części zamienne i wiele innych) były atrakcyjne cenowo, a także łatwo dostępne. Obecnie najbardziej popularne na rynku są kolorowe drukarki atramentowe, którymi łatwo można drukować różne dokumenty w dobrej jakości, ale w niewielkich ilościach: pojedyncze strony internetowe, dokumenty tekstowe, czasami prezentacje. Przy zapotrzebowaniu na dużą ilość wydruków, popularne „atramentówki” stają się nieekonomiczne. Dlatego firmy, które drukują więcej i częściej wybierają drukarki laserowe. W biurach są one najbardziej optymalnym rozwiązaniem. Drukarka laserowa drukuje szybko, w dobrej prezentacyjnej jakości. W przypadku drukarek atramentowych największe znaczenie ma tusz, którego koszt zależy od modelu. Pojemniki z tuszem mogą składać się albo z kilku kolorów, albo z jednego. Mogą tworzyć integralną część z głowicą drukującą lub być osobnymi nabojami. Drukarki laserowe w porównaniu z atramentówkami są tańsze w eksploatacji pod warunkiem, że intensywnie je wykorzystujemy. W ich przypadku miesięczna ilość wydruków jest wyższa przy relatywnie niższym zużyciu energii i tonera.

To nie musi być tak drogie

Niezależnie od tego, jaki wariant wybierzemy dla naszej firmy, kosztów eksploatacyjnych nie da się uniknąć. Są one tym wyższe, im więcej wydruków wytwarzamy w naszym przedsiębiorstwie. Nawet jeśli nie uda się ich sprowadzić do poziomu zero, to możemy spróbować ograniczyć je do niezbędnego minimum. Druki reklamowe, należą do najbardziej wymagających pod względem jakości. Przy dużej liczbie drukowanych materiałów koszty ich wytworzenia są niebagatelne. Starajmy się je ograniczać poprzez dobór odpowiednich zamienników oryginalnych tuszy i tonerów. W niektórych przypadkach są one nawet do 70% bardziej wydajne. Na rynku dostępne są także zamienniki o zwiększonej pojemności, które obniżają koszty druku w przeliczeniu na stronę. Tusze XL są tańsze, jakościowo porównywalne z jakością orygniałów i co najważniejsze nie wpływają negatywnie na pracę drukarki (oczywiście pod warunkiem, że korzystamy z zamienników renomowanych marek, np: ONTI, Jet Tec).

Na co jeszcze powinniśmy zwrócić uwagę poszukując oszczędności? Na nasze codzienne nawyki. Często bowiem zapominamy, że możemy drukować po dwóch stronach kartki, albo stosować zadrukowany jednostronnie papier do wtórnego użytku, np. robienia notatek. W przypadku drukarek kolorowych, gdy wydruk nie wymaga użycia barw, powinno stosować się druk w odcieniach szarości. Kiedy nie wymagana jest wysoka jakość drukowanego dokumentu, powinniśmy pamiętać o ustawieniu w drukarce trybu ekonomicznego. Kolejnym punktem na naszej „ekonomicznej” liście są puste kartridże, zużyte kasety laserowe, które można zregenerować samodzielnie lub powierzyć je firmie. Można także odsprzedać je w przeznaczonym, upoważnionym do utylizacji miejscu. Oszczędzamy, ale również działamy pro-ekologicznie.

Jak widać, oszczędności mogą przyjść same, wystarczy w niewielkim stopniu przeorganizować swój sprzęt i przyzwyczajenia.


Danuta Misiak

AGAWA.PL - materiały eksplotacyjne, tusze, tonery, surowce do regeneracji, części zamienne do drukarek

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Najczęstsze błędy popełniane podczas regeneracji kaset do drukarek laserowych

Najczęstsze błędy popełniane podczas regeneracji kaset do drukarek laserowych.


Autor: Danuta Misiak


Samodzielnie zregenerowałeś swój kartridż, ale nie jesteś zadowolony z efektów? Wydruk jest nieczytelny, na kartce pojawiły się paskowania? Przeczytaj!


Artykuł przedstawia najczęściej popełniane błędy na przykładzie popularnego wkładu HP 12A (Q2612A) do drukarki HP LaserJet 1010 / 1012 / 1015 / 1018 / 1020 / 1022 / 3015 / 3020 / 3030 / 3050 / 3052 / 3055 / M1005MFP / 1319F.

Najczęstsza przyczyną defektów na wydruku są zanieczyszczone styki elektryczne. Powodują one powstawanie cyklicznie powtarzających się ciemnych pasów w poprzek kartki. Styki elektryczne znajdują się przy elektrodzie ładującej PCR, przy bębnie światłoczułym OCP oraz na wałku magnetycznym Mag Roller. Jeżeli na kartce pojawiły się poziome, ciemne i rozległe paskowania, to znak, że styki elektryczne na elektrodzie ładującej PCR lub na wałku magnetycznym są zanieczyszczone. Poziome, ciemne linie na wydruku świadczą o brudnych stykach na bębnie światłoczułym OPC. Drugą przyczyną złych wydruków jest niepoprawne ułożenie zębatek w kasecie. Może to blokować pracę innych komponentów wkładu. Kolejnym powodem może być brak sprężyny napinającej - tension spring. Brak tego elementu powoduje, że prawa strona wydruku jest pusta - niezadrukowywana. Jeżeli na wydruku nic się nie pojawia, kartka papieru jest pusta oznacza to, że styki elektryczne na wałku magnetycznym uległy uszkodzeniu

Wydaje się, iż nie ma nic trudnego w czyszczeniu komponentów kasety laserowej. Niestety, jak się okazuje, diabeł tkwi w szczegółach i w większości przypadków za nieprawidłowe wydruki odpowiadają niepoprawnie wyczyszczone komponenty w kasecie. Surowce czyścimy za pomocą ręcznika papierowego lub bawełnianej miękkiej szmatki, zwykłej wody lub alkoholu izopropylowego. Tutaj należy zwrócić szczególna uwagę na fakt, że każdy element czyścimy za pomocą innego, indywidualnego środka. Wszystkim zainteresowanym większą ilością wiedzy i praktycznych umiejętności związanych z drukowaniem i regeneracją firmy proponują także specjalistyczne szkolenia z regeneracji kaset laserowych i atramentowych.


szkolenia z regeneracji kaset laserowych i atramentowych

Danuta Misiak

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Projektowanie logo - czego należy unikać

Projektowanie logo - czego należy unikać


Autor: Ksandi


Logo, logo, logo… Od chwili, kiedy się budzimy, do momentu, gdy idziemy spać, jesteśmy nimi otoczeni. Mniej lub bardziej zwracamy na nie uwagę, natomiast są one nieodzownym elementem otaczającej nas rzeczywistości.


Logotypy są wszędzie – na produktach, których używamy, na ubraniach, które nosimy, na samochodach, którymi jeździmy. Projektowanie logo nie jest łatwą sprawą. Wiele firm, nawet tych dobrze prosperujących, posiada logo dalekie od ideału. Taki znak firmowy nie zapadnie w pamięć potencjalnemu klientowi, nie będzie należycie kojarzony z firmą, którą ma prezentować i tym samym już od samego początku będzie źle komunikował. Oto kilka najczęściej popełnianych błędów przy projektowaniu logo:


1. Zrób to sam

Każdego dnia powstaje wiele złych logo, gdyż właściciele firm próbują projektować je samemu lub zlecają stworzenie logotypu znajomemu lub komuś z rodziny, bo ponoć się tym zajmuje. Czas nagli, trzeba stworzyć znak firmowy szybko, nie przemyślawszy wszystkiego do końca. Weźmy przykład gabinetu stomatologicznego.

Właściciel zaprojektował logo sam, pracując pod presją czasu i ograniczonych środków pieniężnych na ten cel. Stali klienci tolerowali kiepskie logo, gdyż byli zadowoleni z wysokiej jakości usług firmy, jednak nowi klienci nie traktowali firmy poważnie, rezygnując tym samym z leczenia swoich zębów z obawy przed brakiem kompetencji, higieny oraz solidności.

Ta akurat historia na szczęście dobrze się kończy - ponieważ właściciel odpowiednio zareagował i zwrócił się o ponowne stworzenie logo swojego gabinetu do zawodowych projektantów. Zrewitalizowany znak firmowy został błyskawiczne rozpoznany pośród stałej klienteli, a, jak relacjonuje właściciel, nowi klienci zaczęli pojawiać się w gabinecie już w pierwszym tygodniu po zmianie identyfikacji.

Niestety, nie wszystkie historie kończą się szczęśliwie. Bywa i tak, że nieprofesjonalnie zaprojektowane logo mogą zniszczyć zaufanie potencjalnych klientów i zniechęcać do kupowania towarów czy usług, co wpływa ujemnie na konkurencyjność rynkową firmy oraz jej przychody.


2. Zapominając o kliencie

Wielu właścicieli firm przy wyborze identyfikacji wizualnej dla swojej firmy wybiera logo, które od samego początku ze znakiem firmy ma niewiele wspólnego.

Budowanie swojej marki w oparciu o ikony, cliparty, nieodpowiednio dobrane czcionki oraz krzykliwe kolory, jest założeniem z góry skazanym na niepowodzenie. Każdy grafik przed przystąpieniem do jakichkolwiek prac związanych z projektowaniem, zawsze powinien dowiedzieć się jak najwięcej o swoim potencjalnym kliencie. Dlaczego?

Ponieważ szalenie istotną sprawą jest, kto będzie głównym odbiorcą usług czy produktów oferowanych przez firmę klienta. Czy będą to głównie mężczyźni, czy kobiety? Młodzi czy starzy? Single czy pary? Osoby, które szukają wiarygodności i klasyki czy raczej rozrywki i nowoczesności? Im więcej wiemy na temat swojego przyszłego zleceniodawcy, tym łatwiej możemy stworzyć obraz, który będzie do niego przemawiał, zachęcał i zapadał w pamięć.

3. Tacy sami

Badając konkurencję, dochodzisz do wniosku, że idzie jej świetnie. Dlaczego nie powielić sukcesów innych i opierając się o ich sprawdzoną, sprzedającą się identyfikację wizualną. Dlaczego nie stworzyć podobnej? Otóż dlatego, że nie należy naśladować konkurencji. Tworząc logo, wybierz kształty, kolory, czcionki całkowicie inne niż ma większość. Przecież chodzi tu wyłącznie o Twoją działalność, która bezwzględnie musi charakteryzować się czymś, czego nie mają inni.

Dzięki nadawaniu odmiennych cech swojemu logo, pomożesz klientom łatwo zidentyfikować swoją firmę. Wyobraź sobie teraz sytuację, kiedy klient nie dostrzega różnicy pomiędzy Twoim, a już istniejącym znakiem, który sam dobrze kojarzy. Co wtedy? Logo przypominające już takie istniejące w branży może narazić Cię na krytykę oraz niepotrzebne straty finansowe.

4. Gra w kolory

Ostrożnie z kolorami. Najbardziej znane i rozpoznawalne logo składają się z maksymalnie trzech kolorów. Zbyt duża ich ilość może spowodować, że logo stanie się nieczytelne na różnego rodzaju nośnikach, materiałach czy powierzchniach, na których ma zostać umieszczone. Twoja firma ma kojarzyć się ze świeżością? Rozważ użycie koloru zielonego, który kojarzy się ze zdrowiem i dobrobytem.

Chcesz zwrócić na coś uwagę klienta? Użyj koloru czerwonego, który jest niemożliwy do zignorowania oraz przekazuje odwagę, siłę i emocje. Nic więc dziwnego, że wiele firm decyduje sie na ten właśnie kolor jako barwę wiodącą w całej identyfikacji wizualnej. Logo ma przekazać zaufanie i spokój?

Doskonały będzie kolor niebieski, który reprezentuje władzę, niezawodność i odpowiedzialność. Dlatego można zobaczyć kolor niebieski w logotypach firm ubezpieczeniowych czy firmach związanych z profilem inwestycyjnym.


5. Małe czy duże

Podobnie jak z kolorami, jest z wyborem czcionki. Chcesz, żeby Twoje logo było czytelne, jednak nie wiało od niego z daleka banalnością? Podstawowe czcionki, np. Times New Roman, wykorzystuje się na wiele sposobów, ale umieszczanie ich w logo nie jest dobrym pomysłem. Nie są na tyle oryginalne i niebanalne, aby mogły promować jakąś markę. Istnieją tysiące czcionek do wyboru – eleganckie, śmiałe, nowoczesne czy klasyczne. Wybór czcionki powinien wspierać produkt lub firmę, którą reprezentuje. Być jej nierozerwalną częścią.


6. Od nadmiaru... głowa boli

Na pewno spotkałeś się z firmowym logo, które zawierało kilka elementów. Pamiętasz chociaż dwa szczegóły? Nie? Nic dziwnego. Dlatego projektowanie logo nie jest dla każdego. Profesjonaliści, którzy zajmują się zawodowo tworzeniem logotypów, wiedzą, że prostota niejednokrotnie jest lepsza niż nadmiar szczegółów. Skupiają się na obrazie, szczególe, który klient może łatwo zapamiętać.

Oczywiście jest i druga strona medalu – logo nie może być zbyt proste lub nic nie komunikować. Zdarzają się i takie znaki firmowe. Wibrujące kule, obręcze czy orbity – to logo nijakie, niewiele znaczące i na pewno nie pomagające marce firmy. Profesjonalne i dobrze zaprojektowane logo to takie, które łatwo wpada w pamięć, identyfikuje swoim wizerunkiem daną firmę. Pomyśl o swoich ulubionych markach, o ich logo. Nie pomylisz ich z konkurencją, prawda?

Prawa autorskie: Zamieszczone tutaj nazwy i znaki firmowe są zastrzeżone oraz prawnie należą do ich właścicieli. Zostały tutaj przedstawione jedynie celem przykładu.


Projektowanie logo. Wygląd ma znaczenie. Prezentuj się!

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.