03 marca 2019

Panujące trendy w sklepach internetowych

Panujące trendy w sklepach internetowych


Autor: Paweł Nosko


Tak jak w realnym świecie panują pewne trendy mody dotyczące noszonej odzieży, używanego sprzętu czy słuchanej muzyki, tak i w sieci internetowej możemy spotkać się z trendami panującymi na stronach internetowych czy sklepach e-commerce.


W dzisiejszym artykule opowiem nie co o właśnie modzie panujące w sieci internetowej. Jeżeli planujesz zamówić sklep internetowy lub jesteś webdesignerem być może artykuł odsłoni Ci pewne koncepcje, które pomogą Ci zrealizować świetny projekt e-commerce.

Czystość i estetyka

komputery-internet

Obecnie praktycznie wszystkie starsze sklepy internetowe, które działają w sieci zostały odnowione. Jeszcze do niedawna można było spotkać takie, pstrokatym tłem, lub niepotrzebnymi elementami graficznymi np.: przy nagłówkach. Obecnie sklepy internetowe posiadają jednolite tło najczęściej w kolorze białym, dalej w szarym i najrzadziej, w czarnym. Szata graficzna ogranicza się jedynie do deklaracji czcionki, jej wielkości, kolorów, oraz tła głównego. Mamy do czynienia z minimalizmem, którego już bardziej pogłębić nie można.

Prosty style ma kilka zalet, mianowicie sklep internetowy znacznie szybciej się ładuje, mamy więcej zasobów serwerowych do wgrywania innych elementów, np.: ciekawych zdjęć. Kolejną zaletą, chyba główną to lepsza widoczność produktów. Użytkownik nie jest dekoncentrowany otaczającą listę produktów szatą graficzną. Może się skupić lepiej na tym na czym zależy obu stronom – na produktach.

Stylowe obrazy na sklepie internetowym

komputery-internetObecnie super jakość obrazów przy produktach nie wystarczy. Chcesz sprzedawać musisz się bardziej postarać. Pamiętaj, że produktu w sklepie internetowym klient nie może dotknąć. W każdym typie produktów mamy jedynie jeden zmysł do oceny jakości, przydatności asortymentu. Twoim zadaniem jako sprzedawcy jest więc jak najmocniejsze kuszenie klienta. Stosowanie grafik prezentujących dany produkt w artystycznych ujęciach to bardzo dobry pomysł.

Druga rola obrazów to budowanie klimatu i charakteru sklepu internetowego. Obecnie to zdjęcia banerów tworzą szatę graficzną. Grafiki tego typu powinny zawierać produkty które sprzedajesz w codziennym użytku. Umiejętne operowanie obrazami pozwoli Ci zwiększyć sprzedaż.

Prostota i obraz to dwa aspekty nowego designu, który całkowicie odmienił wygląd e-commerce na przestrzeni ostatnich pięciu lat. Oglądając nowe sklepy internetowe można zauważyć, że ostała się tylko jedna i cecha - user experience w interfejsie.


W artykule: wszystko o sklepach internetowych odzieżowych znajdziesz przykłady projektów nowoczesnych sklepów internetowych.

Autor: Paweł Maciąg

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

2 komentarze:

  1. Ja prowadzę od jakiegoś czasu własny sklep internetowy i zastanawiam się nad tym w jaki sposób moge zwiększyć w nim sprzedaż i pozyskac wiekszą ilość klientów. Może macie na to jakieś sposoby, które mogą mi pomóc? Ostanio czytałem tutaj https://push-ad.com/pl/notyfikacje-push-jak-dzialaja/ o czyms takim jak notyfikacje push i chciałem się was zapytać czy uważacie, ze to będzie dobre rozwiązanie?

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja zastanawiam się nad wyborem tej platformy ecommerce.
    Czy ktoś ją może zna, używał?

    OdpowiedzUsuń