03 marca 2019

SEO i SEM czyli o widoczności w sieci

SEO i SEM czyli o widoczności w sieci


Autor: Roberto Daws


Widoczność danej strony w sieci ma ogromne znaczenie dla sukcesu danego biznesu. Dlatego tak istonte są działania z zakresu SEO jak i SEM. W tym artykule omawiamy różnice miedzy tymi dwoma pojęciami.


Żyjemy w czasach w których jeżeli nie można znaleźć cię w internecie to zwyczajnie można założyć, że zapewne nie istniejesz. Z tego też względu każdy liczący się przedsiębiorca chce mieć swój sklep internetowy oraz swój profil firmowy na popularnych mediach społecznościowych. Co bardziej zaradni decydują się również na prowadzenie aktywnego marketingu internetowego dzięki któremu ich firma ma szansę na wyróżnienie się na tle konkurencji oraz bycie widoczną w sieci. Jeżeli więc mówimy o widoczności w sieci to nie sposób nie omówić dwóch bardzo ważnych pojęć – SEO oraz SEM. Co te dwa pojęcia mają ze sobą wspólnego i jak wpływają na widoczność w internecie dowiecie się z poniższego artykułu.

Czym zatem jest SEO? Otóż SEO to działania których celem jest zoptymalizowanie danej strony www w taki sposób aby roboty indeksujące wyszukiwarki Google oraz innych patrzyły bardziej przychylnym okiem na daną stronę i dzięki temu pojawiła się ona wyżej w wynikach wyszukiwania. Do działań związanych z SEO można zaliczyć zarówno poprawę kod źródłowego strony jak i dodawanie treści które będą zawierały słowa kluczowe. Mowa tutaj też o odpowiednio dobranych i uzupełnionych meta tagach – title oraz descrpiton. Możemy więc ogólnie stwierdzić, że SEO to działania mające na celu dopracowanie witryny pod kątem technicznym.

Czym zatem jest SEM? SEM to z angielskiego - Search Engine Marketing. Czyli marketing który prowadzony jest za pośrednictwem wyszukiwarki internetowej. Do SEM zaliczamy szereg działań promocyjnych w skład których wchodzą kampanie linków sponsorowanych, pozycjonowanie czy też inne działania których celem jest zwiększenie widoczności danej strony w internecie

Co daje zatem prowadzenie działań z zakresu SEO i SEM? Dzięki nim możesz więc liczyć na zwiększenie widoczności swojej strony w interenecie, odpowiedni dobór reklam, szczegółowe i precyzyjne targetowanie swoich klientów oraz lepszą konwersję na stronie.

Musicie zatem zdawać sobie sprawę z tego, że działania SEO i SEM są niezwykle istotne dla powodzenia biznesu w internecie i dopiero kompleksowe ich stosowanie może zapewnić odpowiednią widoczność w sieci.


Roberto Daws - E-prom obsuga sprzedaży

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

2 komentarze:

  1. Anonimowy18:58

    Bardzo dobry artykuł, ale brakuje kilku informacji.
    Warto też przeczytać artykuł o pozycjonowaniu na stronie: https://krknews.pl/pozycjonowanie-stron-krakow-czy-to-sie-jeszcze-oplaca/

    OdpowiedzUsuń
  2. wspaniały blok i fajne treści

    OdpowiedzUsuń