20 stycznia 2016

Ban od Google na stronę internetową

Ban od Google na stronę internetową


Autor: Marcin Piotrowski2


Ban jest najsurowszą karą, jak może być nałożona na daną domenę przez wyszukiwarkę Google. Zablokowanie i wyrzucenie strony internetowej z indeksu wyszukiwarki spowodowane jest naruszeniem przez nią regulaminu, a dokładniej wskazówek Google dla Webmasterów.


Ban jest najsurowszą karą, jak może być nałożona na daną domenę przez wyszukiwarkę Google. Zablokowanie i wyrzucenie strony internetowej z indeksu wyszukiwarki spowodowane jest naruszeniem przez nią regulaminu, a dokładniej wskazówek Google dla Webmasterów. Objawy Bana są bardzo proste do zdiagnozowania, wystarczy posłużyć się operatorem site, np. site:adrestwojejstrony.pl, żeby sprawdzić, czy dana strona www dalej znajduje się w indeksie. Jej brak w wynikach wyszukiwania daje prawie 100 procentową pewność, że domena została zbanowana. Odstępstwem od tej reguły, są młode strony internetowe, niedawno zaindeksowane przez algorytm wyszukiwarki Google oraz strony bardzo słabo podlinkowane (mała ilość BL).

Jakie zatem poczynić próby, żeby dana strona z powrotem znalazła się w indeksie wyszukiwarki.


Po pierwsze. Należy zidentyfikować przyczynę nałożenia na stronę Bana. Pomocna na pewno będzie strona ze wskazówkami Google dla webmasterów oraz różne fora i blogi na temat pozycjonowania stron. Następnie musimy usunąć ze strony wszystkie niedozwolone techniki, które zostały zastosowane.


Po drugie. Musimy wysłać wiadomość e-mail do decydentów wyszukiwarki Google, z prośbą o odblokowanie strony, czyli przywrócenie jej do indeksu wyszukiwarki. Żeby wysłać wiadomość email, należy posiadać konto w Google Webmaster Tools. Założenie konta jest dziecinnie proste, wystarczy odwiedzić stronę główną wyszukiwarki Google, kliknąć na następujące linki: Rozwiązania dla firm/Strony internetowe/Narzędzia dla webmasterów (włącznie z usługą sitemap). Po prawej stronie będzie dostępny link pt. „Stwórz teraz konto”. Po rejestracji należy zalogować się, klikając na stronie głównej wyszukiwarki w link Zaloguj, a następnie wybrać Ustawienia/Ustawienia wyszukiwania (prawa górna część strony internetowej) i kliknąć w link Narzędzia dla Webmasterów. W lewej kolumnie będzie znajdował się odsyłacz pt. „Ponowne rozpatrzenie zgłoszenia witryny”, w który należy kliknąć klawiszem myszki. Dalej postępujemy według wskazówek, które są bardzo klarowne.

Na koniec rada. Wypełniając formularz należy dokładnie opisać w jakich punktach mógł zostać naruszony regulamin i okazać skruchę, czyli obiecać, że już nigdy nie będzie się stosowało niedozwolonych w regulaminie sposobów pozycjonowania strony internetowej.


Po wysłaniu e-maila musimy uzbroić się w cierpliwość i mieć nadzieję, że nasz wniosek zostanie rozpatrzony pozytywnie.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

2 komentarze:

  1. Dla firmy nie ma nic gorszego niż ban..

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja zastanawiam się właśnie nad tym jaką formę reklamy wybrać, aby mieć największą konwersje w sklepie. Powiedzcie mi prosze czy waszym zdaniem takie https://push-ad.com/pl/blog/czy-notyfikacje-na-mobileu-prowadza-do-konwersji/ rozwiązanie może być dobrym pomysłem? Jeśli tak to powinienem się na nie zdecydować? Co wy o tym sądzicie?

    OdpowiedzUsuń