18 lutego 2015

Skuteczne pozycjonowanie

Skuteczne Pozycjonowanie


Autor: Przemysław S


Katalogowanie stron nastawione na ilość powoli odchodzi w przeszłość. Skuteczne pozycjonowanie nie oznacza już automatycznego dodania strony do tysięcy katalogów. Coraz bardziej liczy wysoka jakość zarówno linków prowadzących do pozycjonowanej strony, jak też i zawartości samej strony.


Skuteczne pozycjonowanie wymaga obecnie coraz większych nakładów pracy umysłowej. Zazwyczaj, nie wystarcza już prosta optymalizacja kodu i zwykłe katalogowanie stron. Spowodowane jest to coraz doskonalszymi mechanizmami wyszukiwarek. Niemniej jednak, skuteczne pozycjonowanie nie wymaga dokładnego poznania algorytmów ich działania, które i tak bezustannie ewoluują. Szczegółowe techniki przynoszące doskonałe efekty dzisiaj mogą przestać sprawdzać się już jutro. W związku z tym, bezpieczniej jest określić ogólny kierunek, w którym zmierzają twórcy wyszukiwarek, niż bazować na szczegółowych technikach.
Spróbujmy zatem postawić się w ich sytuacji. Jeszcze parę lat temu dodanie linku do tysięcy katalogów wymagało sporo pracy i zdeterminowania. Odkąd jednak pojawiły się programy, a nawet skrypty online, wykonujące automatyczne katalogowanie stron, pozyskanie tysięcy linków w krótkim czasie przestało być problemem. Zarazem, stale rosnąca liczba stron z dnia na dzień zwiększa konkurencję dla poszczególnych słów kluczowych. Wyszukiwarki muszą dla danej frazy wyłapać z milionów stron te, najlepiej odpowiadające zapytaniu internauty.
Oba powyższe czynnik wymusiły na twórcach wyszukiwarek zastosowanie specjalnych filtrów. Ich zadaniem, z jednej strony jest ograniczenie wpływu olbrzymiej liczby bezwartościowych linków ze stron zgłoszonych do tysięcy katalogów i skupienie się tylko na tych, które świadczą o rzeczywistej wartości strony, a z drugiej strony, wyłapanie tylko tych strony, które najlepiej odpowiadają tematyce zapytania. Tym samym, bardziej opłaca się pozyskać jeden, czy dwa linki prowadzące z wartościowych stron, niż tysiąc z bezwartościowych katalogów. Zarazem dużą wagę należy przywiązać do optymalizacji słów kluczowych. Niezależnie bowiem, od wartości strony - mierzonej liczbą (i jakością) prowadzących do niej linków, to właśnie treść, cały czas jest głównym kryterium przypisującym daną stronę do wyszukiwanej przez internautę frazy. W procesie pozycjonowania nie powinniśmy zatem, zapominać o optymalizacji tekstu strony. W dodatku, że zazwyczaj nie wymaga ona zbyt dużych nakładów pracy.
Tym samym, skuteczne pozycjonowanie, to już nie tylko zwykłe katalogowanie stron, ale raczej dokładna analiza i ocena wartości stron, na których mają zostać umieszczone nasze linki oraz staranna i przemyślana optymalizacja stron. Już teraz niektóre strony z dosłownie kilkoma lub kilkunastoma linkami potrafią trafić wyżej w wynikach wyszukiwania od stron, do których prowadzi kilkaset bezwartościowymi linków. A w najbliższym czasie tendencja ta z pewnością będzie się bardziej pogłębiać.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

33 komentarze:

  1. Metody pozycjonowania się zmieniają, nie zmienia się natomiast ich cel jakim są wysokie pozycje w wyszukiwarkach internetowych. Każda firma chciałaby mieć jak najwyższe pozycje i jak najwięcej klientów na swojej stronie internetowej, nie każdą jednak firmę stać na przeznaczanie wysokich sum pieniędzy na pozycjonowanie oraz reklamę w wyszukiwarkach.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dywersyfikacja linków to obecnie podstawa, rynek jednak zepsuty jest obecnie przez pseudo fachowców oferujących za bezcen swoje usługi, dobrze wykonana usługa pozycjonowania na konkurencyjne frazy nigdy tania nie będzie gdyż wymaga ogromnych nakładów pracy.

    OdpowiedzUsuń
  3. Pozycjonowanie to bardzo ważna sprawa i tak naprawdę każdy, kto prowadzi biznes online powinien się nim zainteresować. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Emil15:41

    Aby pozycjonowanie było skuteczne trzeba przede wszystkim wiedzieć jak się pozycjonuje strony www. Jeśli nie mamy o tym pojęcia, to działania robione na własna rękę mogą przynieść wiele złego niż pożytku. Ja soją stronę pozycjonuję dzięki https://www.zgred.pl/krakow i oczywiści efekty są takie jak chciałem, albo nawet przewyższają moje oczekiwania.

    OdpowiedzUsuń
  5. Mariola22:00

    W moim przypadku firma https://fabrykamarketingu.pl/seo-pozycjonowanie odpowiada za pozycjonowanie mojego sklepu www. Na samym początku byłam trochę przeciwna temu, aby pozycjonować sklep internetowy gdyż osobiście nie wierzyłam w te rzeczy. Jednak teraz jak patrzę na statystyki odwiedzin to muszę przyznać, że jeśli pozycjonowaniem zajmują się profesjonaliści to na pewno przyniesie to efekty.

    OdpowiedzUsuń
  6. A czy przeprowadzili oni audyt twojej strony na początku? Jeśli nie to sugeruję to zrobić ponieważ spotkałem się z przypadkiem, gdzie niby pozycje były w porządku, ale przez to że nie wdrożono zmian jakie wykazał przeprowadzony audyt, koszty linkowania strony były ogromne - Audyty seo https://www.seoland.pl/audyt-seo/ powinny być zawsze obowiązkowo przeprowadzane na początku procesu pozycjonowania

    OdpowiedzUsuń
  7. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  8. Przede wszystkim aby pozycjonowanie było skuteczne potrzebne jest przeprowadzenie audytu SEO, z tego co się orientuje wiele firm tego nie robi,a koszty pozyskania klienta są bardzo duże. Mój sklep internetowy prowadzi http://e-prom-nowysacz.pl/pozycjonowanie-krakow/ statystyki odwiedzin rosną z dnia na dzień a klient jest pozyskiwany w 90%.

    OdpowiedzUsuń
  9. Kamil13:58

    Warto zawsze przed przystąpieniem do pozycjonowanie zrobić audyt strony. W razie czego można stronę zoptymalizować i potem zacząć proces Link Building. Jednak jeżeli nie masz doświadczenia w pozycjonowaniu lepiej zlecić to fachowcom z https://www.grafpa.pl/pozycjonowanie/ , którzy doskonale znają się na pozycjonowaniu i wiedzą co zrobić żeby twoja strona znalazła się w TOP 3.

    OdpowiedzUsuń
  10. Paweł16:13

    Zdecydowanie warto postawić na pozycjonowanie swojej strony lub sklepu internetowego. Dlaczego? Poprzez promowanie ecommerce na frazy "long tail" można skutecznie i szybko dotrzeć do klienta, który wpisuje precyzyjne frazy. Ważne jest jednakże, żeby treści były rozbudowane i dopasowane do zapotrzebowanie odbiorców. Chcesz poznać cennik takich działać? Sprawdź - koszt pozycjonowania sklepu internetowego.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  12. Według mnie skutecznie pozycjonowanie może zapewnić tylko doświadczona agencja, na przykład taka jak ta https://fabrykamarketingu.pl/ , która przed podjęciem działań przeprowadza dokładny audyt strony, tak aby dobrać jak najlepszą strategię marketingową. Tylko takie działania moim zdaniem moga zagwarantować sukces

    OdpowiedzUsuń
  13. Dominika14:38

    Pozycjonowanie w obecnych czasach jest bardzo dynamiczne i dość ryzykowne jest, samemu się podejmować takich działań jeśli nie jesteśmy na bieżąco z wytycznymi gdyż to nie będzie żadna oszczędność. Dość solidnie się o tym przekonałam i już drugi raz błędu nie popełnię. Z ogromnej opresji uratowała mnie https://www.devagroup.pl/pozycjonowanie-krakow Solidne, profesjonalne i przede wszystkim indywidualne podejście do klienta.

    OdpowiedzUsuń
  14. Potwierdzam poprzedniczkę w końcu mogę odetchnąć i mam zamówienia na mojej stronie dzięki specjalistom z https://www.devagroup.pl/pozycjonowanie-krakow
    Aspirowałam na globalne podbicie rynku z inną firmą pozycjonującą strony bez efektów, a wystarczyło zacząć lokalnie, aby mieć ręce pełne roboty :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Tomek12:45

    Zgadzam się, optymalizacja stron jest bardzo istotna, ale nie można też zapomnieć o wartościowym content marketingu. Bogata i merytoryczna treść na stronie internetowej oraz publikacja ciekawych artykułów sponsorowanych jest kluczowa dla skutecznego pozycjonowania. Korzystając z usług tej firmy www.empressia.pl/tworzenie-stron-www-krakow mamy pewność, że na nasze wysokie pozycje pracują specjaliści od SEO, link buildingu i copywriterzy, a tylko działając wielotorowo mamy szansę osiągnąć zadowalające, i co ważne - trwałe efekty.

    OdpowiedzUsuń
  16. Ze skutecznością reklamy i pozycjonowania jeśłi robi się je samemu można polemizować. Dlatego właśnie polecam wam przeczytać ten artykuł https://zainwestuj10minut.pl/ciekawostki/dlaczego-warto-powierzyc-obsluge-marketingowa-agencjom-reklamowym/ i dowiedzieć się z niego dlaczego lepiej jest realizację kampani reklamowej polecić profesjonalistom

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się z Tobą, choć niektóre rzeczy jak zgłoszenie naszej strony do indeksu Google można wykonać z powodzeniem samodzielnie. Na stronie https://dolp.pl/optymalizacja/jak-dodac-strone-do-google/ znajdują się różne wskazówki jak to zrobić przy pomocy sprawdzonych metod. Jedną z nich jest np. użycie Google Search Console, gdzie z łatwością bezpośrednio zaindeksujemy nawet wszystkie podstrony rozbudowanego serwisu online.

      Usuń
  17. Katalogowanie daje słabe efekty, ja się poddałem i zgłosiłem się do profesjonalistów z http://bitec.net.pl/pozycjonowanie-krakow/

    OdpowiedzUsuń
  18. Justyna22:32

    Bardzo wiele czytałam o SEO i SEM a mimo to presja niepowodzenia wzięła górę. Dlatego też powierzyłam swoją stronę specjalistom https://www.devagroup.pl/pozycjonowanie-krakow I jestem bardzo zadowolona z efektów moja firma pozyskuje z każdym tygodniem nowych klientów i co najważniejsze z kolejnym miesiącem lojalnych powracających. Ja się skupiam w pełni na swojej roli jako doradcy i twórcy oferowanej usługi. A reszta dzieje się w tle bez mojego zamartwiania się. Polecam ten system!

    OdpowiedzUsuń
  19. Pozycjonowanie jest mega ważne. Super artykuł. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  20. Jestem pod wrażeniem. Bardzo ciekawie napisany artykuł.

    OdpowiedzUsuń
  21. Pozycjonowanie jest ważna,aby nasza strona internetowa mogła pojawiać się wysoko wśród wyników wyszukiwania w przeglądarce

    OdpowiedzUsuń
  22. Arkadiusz18:48

    Pozycjonowanie to podstawa w dzisiejszych czasach.
    https://mayko.pl/pozycjonowanie-sklepow-internetowych/

    OdpowiedzUsuń
  23. Pozycjonowanie strony internetowej to bardzo ważne narzędzie marketingowe, dlatego warto powierzyć je tylko rzetelnej i profesjonalnej agencji pozycjonowania i marketingu online.

    OdpowiedzUsuń
  24. Pozycjonowanie pozycjonawaniem, ale niezmiernie ważny jest w tym wszystkim content i to, co można "dostać" na naszej stronie. Tu polecam ciekawe artykuły w formie biuletynu do pobrania. Możemy w nim zamieścić nie tylko naszą ofertę, ale i nowinki, ciekawostki z działów firmy, opisy naszych imprez z fotkami, które nie zawsze można zamieścić na stronie firmowej czy jakieś quizy, krzyżówki i dozę humoru.
    To przekłada się na bardziej "osobisty" kontakt z firmą.
    Zobacz jak to robią: https://skladgazet.pl

    OdpowiedzUsuń
  25. Linkbulding jest ważny ale nie można zapomnieć o optymalizacji strony oraz treści!! Która jest bardzo ważna.

    OdpowiedzUsuń
  26. Interesujący blog. Zawiera ciekawe informacje, które mogą przydać mi się w życiu, dlatego też mam nadzieje, że dodasz coś nowego niebawem.

    OdpowiedzUsuń
  27. W kwestii pozycjonowanie, dzisiaj trafiłem na taki artykuł http://www.after-school.pl/dlaczego-kazdy-sklep-internetowy-powinien-prowadzic-dzialania-seo/ z którego dowiedziałem sie o istnieniu czegoś takiego jak dom mediowy. Nie jestem zbytnio obeznany z tematem pozycjonowania, więc was chciałem się zapytać czy wiedzieliście wcześniej o czyms takim?

    OdpowiedzUsuń
  28. Bardzo ciekawy artykuł, świetnie opisałeś temat.

    OdpowiedzUsuń
  29. Sprytniejsi przedsiębiorcy korzystają z kampanii seo, aby powiększać grono nowych klientów dla swojej firmy. Dlaczego warto zainwestować w taki marketing można dowiedzieć się z artykułu dostępnego na stronie internetowej https://wszczecinie.pl/aktualnosci,prowadzisz_biznes_w_szczecinie_postaw_na_pozycjonowanie_krajowe,id-41131.html.

    OdpowiedzUsuń