20 stycznia 2017

Czym powinien charakteryzować się dobry serwis drukarek?

Czym powinien charakteryzować się dobry serwis drukarek?


Autor: Paweł Pierożek


Pytanie jak najbardziej na czasie. Dla każdej drukarki przychodzi bowiem moment prawdy – kiedy przestaje działać i nie wiadomo, jak ją naprawić. W takiej sytuacji jedynym wyjściem wydaje się serwis drukarek. Pytanie – jak wybrać ten właściwy?


Każdy, kto wybiera serwis drukarek, powinien zwrócić uwagę na kilka podstawowych kwestii. Jeśli nie znajdzie ich na stronie internetowej firmy, powinien zadzwonić i zapytać. Dlaczego? Bo to właśnie one mogą zadecydować o tym, czy usługa będzie warta swojej ceny, czy nie.


Wszystkie podzespoły

Dobry serwis drukarek musi więc oferować serwis wszystkich podzespołów drukarki. Naprawy poszczególnych modułów, serwis zasilania czy komunikacji portów, a także zwykła wymiana tonerów i tuszu powinny wchodzić w zakres usług świadczonych przez dobry serwis drukarek. Bez tego nie warto podejmować współpracy. To tak, jakby jeździć do warsztatu, który naprawia tylko sprzęgło.

Powinien być dostępny także w nietypowych godzinach. Dlaczego? Z prostej przyczyny - większość ludzi ma czas na załatwianie takich spraw po pracy. A więc serwis drukarek powinien dawać możliwość naprawy urządzenia także późnym popołudniem i w sobotę.

Serwis drukarek musi również dojeżdżać do klienta. To powinien być standard. Dobry serwis drukarek powinien być tak zorganizowany, żeby klient nie musiał wozić swojego urządzenia przez całe miasto.


Zamienniki i różne firmy

Obok asortymentu oryginalnego, dobry serwis drukarek powinien także oferować odpowiednie zamienniki, dzięki którym klienci mogą obniżyć koszty użytkowania drukarki. To nie tylko pozwoli obniżyć cenę, ale także uniknąć zaskoczenia, kiedy okaże się, że klient nie ma zamiaru kupować oryginalnego produktu. Co więcej, taka strategia może sprawdzić się również wtedy, gdy współpraca będzie długoterminowa – lepiej wykorzystać zamiennik niż niwelować skutki uzupełniania poziomu tuszu przez użytkownika.

Serwis powinien także obsługiwać sprzęt różnych firm. Z jakiego powodu? Ponieważ nigdy nie wiadomo, jaką drukarkę ma klient. Dlatego serwisant powinien być przygotowany na naprawę i serwis sprzętu wszystkich dostępnych na rynku producentów.

Stałe umowy serwisowe muszą być standardem. To warunek konieczny w przypadku firm – tam, gdzie drukuje się dużo i dużo jest tego rodzaju sprzętu, dobrze mieć sprawdzony serwis, który wie jak traktować stałych klientów.

Gwarancja to podstawa

Na koniec kwestia, która równie dobrze mogłaby znaleźć się na początku listy. Dobry serwis musi oferować gwarancję. To w zasadzie podstawa – na wykonaną usługę musi być udzielona gwarancja. W przeciwnym razie nigdy nie będzie pewności, że została wykonana poprawnie i z zachowaniem wszystkich wymogów dobrej roboty.

Wybierając serwis warto zwrócić uwagę na wszystkie powyższe kwestie. Jeśli firma, która oferuje takie usługi spełni te warunki, można się na nią zdecydować. A i tak zawsze warto poprosić o polecenie dobrego serwisu znajomych.


Źródło: artykuł mpowstał we współpracy z firmą Alfamax Warszawa

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz