19 stycznia 2017

Zakładamy sklep internetowy

Zakładamy sklep internetowy


Autor: agata


Coraz więcej osób decyduje się na zakupy przez internet. To nie tylko wygodniejsza forma dokonywania transakcji – produkty dostępne w sieci są często tańsze niż te które możesz kupić w normalnym sklepie.


Sklepy internetowe to obecnie jedna z podstawowych dróg dotarcia do klienta i jedna z najbardziej popularnych usług w sieci. Żeby rozkręcić taki biznes nie potrzebujesz wielkich nakładów, a reklamę oraz rozprowadzanie produktów możesz zlecić profesjonalnym firmom, lub – jeśli wolisz- zając się tym osobiście.

Oto kilka kroków które zaprowadzą cię do stworzenia własnego sklepu w sieci:

1)POMYSŁ: zanim zdecydujesz się na otworzenie sklepu zastanów się co chciałbyś sprzedawać i do kogo dotrzeć ze swoimi produktami. W tym celu musisz dokonać rozeznania na rynku sklepów internetowych, sprawdzić jakie produkty są już w ofercie i na co jest zapotrzebowanie. Wybór branży w której będziesz działać jest bardzo istotny dla sukcesu lub porażki twojego e-biznesu,

2)ORYGINALNOŚĆ: oferuj swoim klientom to, czego nie dają inni. Dotyczy to nie tylko asortymentu, ale innych dodatkowych usług takich jak atrakcyjne promocje, rabaty dla stałych klientów, konkursy z nagrodami itp.

3) PAPIERKI: może i są to żmudne formalności, ale nie jest ich aż tak wiele, a gwarantują, że działalność naszej firmy będzie zgodna z prawem:

– jeśli stawiasz pierwsze kroki na rynku i jest to twój pierwszy biznes musisz zarejestrować swoją działalność gospodarczą, w tym celu musisz dokonać wpisu do Krajowego Rejestru Sądowego lub Ewidencji Działalności Gospodarczej.
REGON- czyli dziesięciocyfrowy numer statystyczny podmiotu gospodarczego jaki otrzymasz w Krajowym Rejestrze Urzędowym Podmiotów Gospodarki Narodowej,
konto w banku, na które wpływa będą dochody ze sprzedaży,
– musisz jeszcze odwiedzić Urząd Skarbowy i ZUS,

4)DOSTAWCY, wyszukaj kontaktów z firmami, które będą odpowiedzialne za dostarczanie produktów do twojego internetowego sklepu, zdobądź i porównaj oferty i wybierz te najkorzystniejszą,

5)DOMENA , każda istniejąca w sieci firma musi posiadać swoją domenę, czyli adres pod którym będzie można go odszukać, (o tym jak założyć domenę by była prosta i łatwa do zapamiętania pisaliśmy poprzednim razem). Wybór domeny i jej rejestrację możesz powierzyć profesjonalistom. Firmy zajmujące się takimi usługami często oferują bardzo korzystne usługi dla stawiających pierwsze kroki na rynku firm,

6)STRONA INTERNETOWA, jest tak samo ważna jak wybór domeny, to będzie wizytówka Twojej firmy, zanim potencjalni klienci zdecydują się na skorzystanie z Twoich usług odwiedzą Twoją stronę. Od tego jakie zrobi na nich wrażenie będzie zależało, czy skorzystają z Twoich usług czy pójdą do konkurencji. Wizualna strona twojego sklepu jest więc bardzo ważna: kolorystyka, układ strony oraz rozmieszczenie produktów to elementy decydujące o tym czy klientowi zapodanie ona w pamięć czy tez umknie w tłumie innych stron. Najlepiej powierzyć przygotowanie strony profesjonalistom, koszty nie są duże a korzyści mogą być ogromne. Jeśli czujesz się na siłach możesz sam przygotować swoja witrynę, pamiętaj by strona była przejrzysta, czytelna, w widocznym miejscu umieść produkty najbardziej atrakcyjne i promocje, podziel je na kategorie

7)REKLAMA I PROMOCJA, jeśli sklep jest już gotowy czas zając się pozyskiwaniem potencjalnych klientów, oto kilka mechanizmów które pozwolą ci dotrzeć do dużej grupy konsumentów:
- pozycjonowanie
– wyszukiwarka cen
– reklama na portalach internetowych
– wymiana linków
– reklama w tradycyjnych mediach ( prasa, radio, telewizja)
– video marketing

Po przejściu tych kroków stajesz się administratorem swojego własnego sklepu internetowego.


agata b.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

2 komentarze:

  1. Oprócz powyższych kwestii warto zadbać także o system płatności internetowych. Tego typu systemy znacząco skracają proces zapłaty za zakupione towary i usługi – dzięki temu sprzedawca może znacznie szybciej zrealizować dane zamówienie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo przydatny wpis, żałuje, że tak późno go znalazłam. Jedną z ważniejszych kwestii jest zdecydowanie reklama, często pomijana przez wiele firm. Wato zainwestować w dobrej jakości banery, plakaty, bilboardy,a także stronę internetową. Dobra reklama to gwarancja sukcesu w branży.

    OdpowiedzUsuń