Na czym polega fenomen social media
Autor: agata
Potencjał jaki drzemie w social mediach doceniają obecnie już nie tylko duże korporacje. Coraz więcej niewielkich firm działających na lokalnym rynku decyduje się na taką formę marketingu internetowego.
Wynika to z faktu, że posiadanie strony internetowej – choćby najbardziej nowoczesnej – nie gwarantuje pozyskanie uwagi klientów. Co innego portale społecznościowe, mikro blogi, fora dyskusyjne – tu internauci dzielą się opiniami na temat produktów, wymieniają się doświadczeniami z danymi markami, przesyłają sobie linki.
Potencjał drzemiący w tego typu serwisach zaczęli wykorzystywać przedsiębiorcy. Jest to bowiem prosta droga do promowania swoich produktów bądź usług, oraz świetny sposób na stron internetowych i zwiększanie ruchu na nich.
Fenomen social media polega głównie na tym, że znacząco różnią się one od mediów tradycyjnych. O ile w tych drugich nadawca i odbiorca przekazu są jasno zdefiniowani, a sam komunikat jest kierowany „ z góry na dół” – od autora wypowiedzi do jej odbiorcy, o tyle w mediach społecznościowych te granice są mocno zatarte. Autorem może być bowiem każdy bo każdy może zamieszczać dowolne wpisy na forach, blogach, swoich kontach, dzielić się swoją wiedzą, luźnymi przemyśleniami, itp. Dostarczanie informacji za pośrednictwem social media jest o wiele szybsze oraz trwalsze, oraz co ważne praktycznie nieograniczone. Co prawda istnieją pewne zasady, i możliwość edycji wpisów…czasem jednak na niewiele się to zdaje.
W związku z tym, że social media umożliwiają praktycznie nieograniczoną, w dodatku darmową komunikację, z narzędzia tego zaczęli korzystać reklamodawcy oraz przedsiębiorcy. Jest to prosty i tani, oraz skuteczny sposób na zaprezentowanie swojej marki szerokiemu gronu odbiorców, na kreowanie wizerunku firmy a także na bliski kontakt z klientami, za pośrednictwem blogów, mikro blogów, forów dyskusyjnych i portali społecznościowych.
agata b.
Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.
Potencjał jaki posiadają media społecznościowe jest obecnie na najwyższym poziomie. Wystarczy jedynie odrobina umiejętności i można na prawdę wypromować swój biznes w social media. Dziś jeśli nie ma nas w social media to tak jakbyśmy nie istnieli.
OdpowiedzUsuńSocial media są jednym z najtańszych sposobów na dotarcie do potencjalnych klientów mogących być zainteresowanymi ofertą naszej firmy. Ciekawym rozwiązaniem na dotarcie do użytkowników portali społecznościowych jest również influancer marketing. Na rynku nie brakuje firm, które sie w nim specjalizują. Ta: https://tearsofjoy.pl/influencer-marketing/ jest jedną z nich.
OdpowiedzUsuńHmm... a czy ktoś z was słyszał może o takim rozwiązaniu jak opisane tutaj https://push-ad.com/pl/blog/powiadomienia-push-porownanie-mozliwosci/ notyfikacje push? Ja zastanawiam się włąśnie nad wprowadzeniem ich u siebie w sklepie w celu zwiększenia sprzedaży. Waszym zdaniem to będzie dobre rozwiązanie?
OdpowiedzUsuńAkurat jeśli chodzi o sam fenomen tych działań to ja niestety się nad nim nie zastanawiałem. Jednak mi również zależy na tym, aby moja firma była rozpoznawalna. Właśnie dlatego jak czytałem na stronie http://dochodmarzen.pl/kim-jest-influencer-i-na-czym-polega-influencer-marketing/ to jestem zdania, że korzystanie z influencerów może być całkiem fajne.
OdpowiedzUsuńW sumie ja sam się nad tym zastanawiam, ale jeśli już social mediów korzystamy to dobrze wiedzieć jak ułożyć właściwą strategię. Świetnie o tym napisano w https://www.itselect.pl/marketing-internetowy/strategia-na-social-media-jak-powinna-wygladac i ja również każdemu ten wpis polecam.
OdpowiedzUsuń