5 powodów porzucania koszyka w sklepie internetowym
Autor: Paweł Nosko
Porzucony koszyk stanowi w marketingu już swoisty termin. Ba! Jest wiele kursów, a nawet książek omawiających ten problem. Czym jest porzucony koszyk i co wywołuje to zjawisko. O tym się dowiesz w tym artykule.
Porzucony koszyk to zjawisko występujące, w sklepach internetowych, (chociaż i w stacjonarnym markecie też nie raz widziałem tego typu zdarzenie). Polega na dodawaniu przez klienta produktów do koszyka, a następnie zamknięcia karty ze sklepem. Zjawisko to jest popularne, a statystyki pokazują jak wiele sklepy internetowe mogą tracić, często naprawdę przez szczegóły. W artykule omówię najczęstszych powodów porzucania koszyka przez klientów sklepów internetowych.
1. Kosztowna dostawa
Zdarza się to dość często i przyznaję, że byłem w podobnej sytuacji. Kiedyś zamawiałem ozdobne płytki gipsowe na ścianę Część już miałem, musiałem jedynie domówić kilka paczek. Znalazłem je w pewnym sklepie, wrzuciłem do koszyka, przechodzę do metod dostawy i widzę koszt dostawy ponad 250zł. Płytki przewożą tylko na paletach. Koszt dostawy wynosił kilka razy więcej niż wartość samych produktów. Oczywiste – porzuciłem koszyk. Sytuację tą nie zawsze się da uratować, ale na pewno każdy sprzedawca powinien szukać jak najbardziej optymalnych metod dostawy swoich produktów.
2. Zbyt długi czas dostawy
Tutaj mogę strzelić, że największy procent porzuconych koszyków z tego powodu, występuje przed świętami Bożego Narodzenia. To wtedy wielu z nas zamawia prezenty na ostatnią chwilę. Normalne, że liczy się wtedy czas dostawy. Kupując w sieci oczekujemy od sprzedawców, aby towar był wysłany w ciągu 24 godzin. Sam osobiście opuszczam sklepy, w który deklaruje się dłuższy czas realizacji.
3. Konieczność rejestracji w sklepie online
To kolejny powód, który przyczynia się do porzucenia koszyka. Ze wszystkich stron jesteśmy bombardowania, o tym, że trzeba chronić swoje dane itd. Wielu użytkowników sądzi, że gdy nie założą konta w sklepie to sprzedawca nie zapiszą się ich dane osobowe. Gdyby tak było to wysłanie przesyłki do danego klienta nie byłoby możliwe, nie było by danych dotyczących adresu. Te dane się zapisują. Drugim powodem porzucania koszyka przy rejestracji to przymus wypełniania rozbudowanych formularzy. Sam osobiście tego nie znoszę i muszę przyznać, że gdybym spotkał taki na swojej drodze też byłbym gotów porzucić koszyk.
4. Skomplikowany proces zamówienia
Jest dość spory problem, ponieważ gdy już występuje potrafi zmniejszyć sprzedaż w sklepie o kilkadziesiąt procent. Taki ubytek, w zarobkach może już zachwiać biznesem. W czym tkwi błąd. Zdarza się, że sklepy internetowe mają inny proces zamówienia niż, w większości sklepów internetowych, który zna użytkownik i swoje doświadczenie opiera właśnie na nich. W takich przypadkach może dojść do sytuacji, w której użytkownik nie jest, w stanie zakończyć procesu zamówienia, ponieważ najzwyczajniej, w świecie nie wie jak ma tego dokonać.
5. Mała wiarygodność sklepu internetowego
Jest to problem, którego rozwiązanie trwa najdłużej. W poprzednich przypadkach wystarczyło zmienić kod lub poprawić organizacje wysyłki towarów. W tym przypadku mamy problem z zaufaniem, którego budowanie wymaga czasu. Pomocna może okazać się zwykła promocja sklepu online w wyszukiwarkach internetowych, forach, Facebook'u.
Nawet jeżeli nie zdajesz sobie sprawy z powyższych błędów, dopieszczenie tych pięciu szczegółów może zwiększyć sprzedaż Twojego sklepu nawet jeśli wcześniej byłeś zadowolony z ogólnej sprzedaży.
Czytaj wiecej na: https://www.designcart.pl/oferta.html
Autor: Paweł N
Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.
Niestety jest to problem tego typu, że wiele sklepów z pewnością się z nim zmaga. Jestem przekonana, że tak jak napisano w artykule https://push-ad.com/blog/jak-odzyskiwac-porzucone-koszyki-za-pomoca-narzedzi-do-marketing-automation/ to właśnie marketing automation może w tym pomóc.
OdpowiedzUsuńciekawie prowadzony blog!
OdpowiedzUsuńświetny blog
OdpowiedzUsuńinteresujące wpisy.
OdpowiedzUsuńjest super
OdpowiedzUsuń