Pozycjonowanie stron www czy reklama Adwords?
Autor: Łukasz Wesołowski
Jeśli posiadasz swoją stronę internetową to w końcu przychodzi najwyższy czas aby ją reklamować. Jednak dylemat wyboru pomiędzy pozycjonowaniem, a reklamą Adwords potrafi spędzić sen z powiek.
Jest w końcu - Twoja nowa strona internetowa pojawiła się w sieci. Tak długo wyczekiwana pojawia się po wpisaniu adresu w pasek wyszukiwarki. Jest ładnie stworzona, zawiera grafikę bardzo przyjazną dla oka. Normalnie cud!
Mija jeden dzień, tydzień i w końcu miesiąc od momentu gdy umieściłeś swoją stronę w sieci. Zerkasz na statystyki odwiedzin, a tam oprócz Twoich wejść nikogo więcej nie widać. Sprzedaż (w przypadku stron firmowych) stoi na tym samym niskim poziomie lub nie istnieje wcale. Zaczynasz się zastanawiać co robisz źle i jak tą sytuację naprawić. Jest wyjście z tej sytuacji. Należy rozważyć następujące rodzaje promocji stron internetowych w sieci:
- pozycjonowanie stron www przez agencje SEO
- reklama kontekstowa Adwords od Google
W przypadku wyboru usługi pozycjonowania strony www sprawa ma się następująco. Kontaktujesz się z wybraną przez Ciebie agencją SEO i przedstawiasz co chciałbyś zyskać. Przedstawiasz na jakie słowa czy frazy kluczowe chciałbyś byś widoczny w wynikach wyszukiwania. Wtedy rozpoczyna się bardzo mozolna praca osób świadczących takie usługi. Jeśli wykorzystują one prawidłowe metody i techniki to już całkiem dobre wyniki można osiągnąć po około 3 miesiącach od rozpoczęcia pozycjonowania. Tak, zgadza się. Potrzeba na to dość sporo czasu. Przy pozycjonowaniu stron nie ma akcji typu ad hoc !
W momencie zdecydowania się na opcję drugą, czyli wykupienie "powierzchni reklamowej" bezpośrednio od Google, Twoja strona może pojawić się błyskawicznie na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Na samym początku należy założyć konto w Google. Chyba że je już masz, to możesz od razu przechodzić dalej, czyli do zakładki Adwords. Tam wpłacasz na swoje konto pieniądze i czekasz aż zostaną zaksięgowane przez korporację. Kolejnym etapem jest konieczność wykreowania jednostki reklamowej. Czyli tego jak Twoja reklama ma wyglądać, gdy któryś z użytkowników wpisze ją w wyszukiwarkę. Moderatorzy Google zweryfikują prawidłowość wyświetlanej jednostki i zaakceptują ją lub przekażą do poprawienia. Wtedy należy już tylko poczekać dosłownie chwilkę i Twoja strona jest na pierwszej stronie wyników wyszukiwania.
Na sam koniec chciałbym przedstawić wady i zalety poszczególnych sposobów :
Pozycjonowanie zlecone agencji SEO
Plusy:
+ spotkanie bezpośrednie lub zdalne (wyjaśnienie problematyki)
+ budowanie wiarygodności marki w sieci co wpływa na rozpoznawalność
+ kierowanie ruchu z wielu źródeł
Minusy:
- długie oczekiwanie na wyniki
- możemy trafić na osoby nie potrafiące tego robić, a wtedy bardziej zaszkodzą niż pomogą
Promowanie poprzez Google Adwords
Plusy:
+ błyskawiczne wyświetlanie po zaakceptowaniu jednostki reklamowej
+ dostęp do statystyk oraz trendów
+ tzw. planer słów kluczowych (pomoc przy doborze frazy)
Minusy:
- linkowanie tylko i wyłącznie z jednego miejsca
- nieumiejętne korzystanie może spowodować szybkie wydanie środków przeznaczonych na reklamę
Pamiętaj wybór należy tylko i wyłącznie od Ciebie.Musisz sam przeanalizować co będzie dla Ciebie lepsze.
Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.
Można spróbować przecież wszystkiego, nawet warto według mnie. Firma https://martis-consulting.pl tu na pewno pomoże.
OdpowiedzUsuńJest to bardzo ważna sprawa, ponieważ dzięki temu i klient i sklep wiedzą, jak zawrzeć tzw. umowę na odległość. Regulamin ważny jest również w przypadku reklamacji, wymian i zwrotów. Ale skoro już mowa o własnym sklepie online, to polecam zerknąć sobie na stronę https://push-ad.com/pl/cennik/ Dzięki nim utrzymacie swoich klientów i zyskacie nowych.
OdpowiedzUsuńPozycjonowanie przynosi wiele wymiernych korzyści.
OdpowiedzUsuń