18 lutego 2015

PHP. Jak otrzymywać zwroty przy wysyłaniu maili za pomocą funkcji mail?

PHP. Jak otrzymywać zwroty przy wysyłaniu maili za pomocą funkcji mail?


Autor: Jelcyn


Do wysyłania róznych biuletynów używałem skryptu w PHP, który korzystał z funkcji mail.


Używałem mniej więcej takiej konstrukcji:

mail($do_kogo,$temat,$wiadomosc,$naglowki)

ale jeśli jakiś adres email był nieprawdziwy (np. został porzucony przez posiadacza i po 30 dniach nie logowania się, konto emailowe zostało usunięte) to nie zawsze dostawałem "zwrot" i nie wiedziałem, ile martwych adresów email mam w swojej bazie. Jednak jest inna konstrukcja, dzięki której można otrzymywać zwroty (najlepiej na osobną skrzynkę, która jest tylko od zwrotów):

mail($do_kogo,$temat,$wiadomosc,$naglowki,"-f mail@od_zwrotow.pl")

Niby drobiazg a naprawde ułatwił mi pracę. Warto jest usuwać zwroty, gdyż niektóre serwery uznają Ciebie za spammera, jeśli zbyt dużo mailii wysyłasz pod nieistniejące adresy email! (Spammerzy czasami generują losowe ciągu znaków i dodają do tego np. @wp.pl, mając nadzieje, że spośród setek wygenerowanych adresów chociaż kilka będzie prawdziwych, z tego powodu serwery blokują nadawców, którzy wysyłają (procentowo) dużo mailii na nieistniejące adresy). Dlatego też uważam, że obowiązkowo należy na bieżąco usuwać martwe adresy email.


mail, email, zwrot, zwroty

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz