28 grudnia 2019

Animowany wymiar marketingu

Animowany wymiar marketingu


Autor: Anna Malicka


Jak animacje 3d wspierają współczesny marketing, jakimi narzędziami dysponują współcześni animatorzy i gdzie są one najczęściej wykorzystywane.


Wirtualny spacer po nowo powstającym osiedlu mieszkaniowym? Przejażdżka najnowszym modelem Porsche zanim jeszcze trafi do hali produkcyjnej? A może wizyta we wnętrzu automatu z Coca-Colą? Nierealne? A jednak. Marketing wkracza w nowy, trójwymiarowy świat. Spopularyzowane całkiem niedawno animowane spoty reklamowe z prędkością światła wkraczają do naszych telewizorów i na ekrany komputerów.

Co sprawia, że animacje zaczynają wypierać tradycyjne reklamy? Przyczyn można doszukać się kilku, ale po pierwsze i chyba najważniejsze: just sky is the limit. Animacje 3D pozwalają dotrzeć tam, gdzie nigdy nie dotrze oko zwykłej kamery. W jednej chwili animatorzy mogą przenieść nas na Marsa, rzucić w sam środek szalejącego tornada czy sprawić, że całe miasto zaleje fala tsunami. Drugą istotną sprawą są koszty zatrudnienia „żywych” aktorów, których gaże niejednokrotnie stanowią największą część reklamowego budżetu. Co więcej, aktor to też człowiek, a co za tym idzie posiada pewne ograniczenia i w przeciwieństwie do animowanego bohatera nie zamieni się nagle w wielkiego zielonego ogra. Mało tego, nie będzie on dostępny 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu, a animowany bohater może być gotowy do pracy o każdej porze i co ważne, nie będzie narażony na żadne skandale.

W związku tym popularność animowanej postaci nie spadnie z dnia na dzień pociągając za sobą popsucie wizerunku firmy i dodatkowe koszty. Nie można jednak całkowicie odrzucać obecności żywego człowieka, połączenie naturalnego środowiska i animacji także pozwala osiągnąć imponujące efekty. Zwykła, tradycyjna reklama to jednak nudna reklama, biznes wkroczył w erę 3D i nie ma odwrotu. W wyścigu o względy klienta wszystkie chwyty dozwolone, im bardziej innowacyjny i niekonwencjonalny koncept tym lepiej.

Animacja 3D oferuje rozmaite narzędzia,przyspiesza także rendering obrazów, zwłaszcza gpu rendering, a reszta to już tylko kwestia pomysłu.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

10 komentarzy:

  1. Faktycznie trzeba przyznać, że technologia animacji mocno się rozwinęła i można fajne filmiki reklamowe tworzyć. Też do wykorzystania przy kampaniach internetowych. W ogóle też sporą popularnością cieszy się marketing szeptany jeśli chodzi o reklamowanie się w internecie. Tak tutaj http://i-content.pl/ sobie czytam i uważam, że powinien on znaleźć zastosowanie przy różnych kampaniach z tego względu, że umożliwia prowadzenie komunikacji z potencjalnymi klientami którzy przebywają w sieci, co za tym budowanie świadomości marki jest dużo łatwiejsze

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten wpis dał mi do myślenia.

    OdpowiedzUsuń
  3. dużo ciekawych pomysłów tutaj!

    OdpowiedzUsuń
  4. ale tu wiele fajnych wiadomości



    OdpowiedzUsuń
  5. fajnie tu ! Podoba mi się Twój styl pisania.

    OdpowiedzUsuń
  6. fajny artykuł, będę tu wracać

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajny post, wart polecenia innym bo fajnie się go czyta.

    OdpowiedzUsuń