03 marca 2019

Pozycjonowanie stron www czy reklama Adwords?

Pozycjonowanie stron www czy reklama Adwords?


Autor: Łukasz Wesołowski


Jeśli posiadasz swoją stronę internetową to w końcu przychodzi najwyższy czas aby ją reklamować. Jednak dylemat wyboru pomiędzy pozycjonowaniem, a reklamą Adwords potrafi spędzić sen z powiek.


Jest w końcu - Twoja nowa strona internetowa pojawiła się w sieci. Tak długo wyczekiwana pojawia się po wpisaniu adresu w pasek wyszukiwarki. Jest ładnie stworzona, zawiera grafikę bardzo przyjazną dla oka. Normalnie cud!

Mija jeden dzień, tydzień i w końcu miesiąc od momentu gdy umieściłeś swoją stronę w sieci. Zerkasz na statystyki odwiedzin, a tam oprócz Twoich wejść nikogo więcej nie widać. Sprzedaż (w przypadku stron firmowych) stoi na tym samym niskim poziomie lub nie istnieje wcale. Zaczynasz się zastanawiać co robisz źle i jak tą sytuację naprawić. Jest wyjście z tej sytuacji. Należy rozważyć następujące rodzaje promocji stron internetowych w sieci:

W przypadku wyboru usługi pozycjonowania strony www sprawa ma się następująco. Kontaktujesz się z wybraną przez Ciebie agencją SEO i przedstawiasz co chciałbyś zyskać. Przedstawiasz na jakie słowa czy frazy kluczowe chciałbyś byś widoczny w wynikach wyszukiwania. Wtedy rozpoczyna się bardzo mozolna praca osób świadczących takie usługi. Jeśli wykorzystują one prawidłowe metody i techniki to już całkiem dobre wyniki można osiągnąć po około 3 miesiącach od rozpoczęcia pozycjonowania. Tak, zgadza się. Potrzeba na to dość sporo czasu. Przy pozycjonowaniu stron nie ma akcji typu ad hoc !

W momencie zdecydowania się na opcję drugą, czyli wykupienie "powierzchni reklamowej" bezpośrednio od Google, Twoja strona może pojawić się błyskawicznie na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Na samym początku należy założyć konto w Google. Chyba że je już masz, to możesz od razu przechodzić dalej, czyli do zakładki Adwords. Tam wpłacasz na swoje konto pieniądze i czekasz aż zostaną zaksięgowane przez korporację. Kolejnym etapem jest konieczność wykreowania jednostki reklamowej. Czyli tego jak Twoja reklama ma wyglądać, gdy któryś z użytkowników wpisze ją w wyszukiwarkę. Moderatorzy Google zweryfikują prawidłowość wyświetlanej jednostki i zaakceptują ją lub przekażą do poprawienia. Wtedy należy już tylko poczekać dosłownie chwilkę i Twoja strona jest na pierwszej stronie wyników wyszukiwania.

Na sam koniec chciałbym przedstawić wady i zalety poszczególnych sposobów :

Pozycjonowanie zlecone agencji SEO

Plusy:

+ spotkanie bezpośrednie lub zdalne (wyjaśnienie problematyki)

+ budowanie wiarygodności marki w sieci co wpływa na rozpoznawalność

+ kierowanie ruchu z wielu źródeł

Minusy:

- długie oczekiwanie na wyniki

- możemy trafić na osoby nie potrafiące tego robić, a wtedy bardziej zaszkodzą niż pomogą

Promowanie poprzez Google Adwords

Plusy:

+ błyskawiczne wyświetlanie po zaakceptowaniu jednostki reklamowej

+ dostęp do statystyk oraz trendów

+ tzw. planer słów kluczowych (pomoc przy doborze frazy)

Minusy:

- linkowanie tylko i wyłącznie z jednego miejsca

- nieumiejętne korzystanie może spowodować szybkie wydanie środków przeznaczonych na reklamę

Pamiętaj wybór należy tylko i wyłącznie od Ciebie.Musisz sam przeanalizować co będzie dla Ciebie lepsze.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

3 komentarze:

  1. Można spróbować przecież wszystkiego, nawet warto według mnie. Firma https://martis-consulting.pl tu na pewno pomoże.

    OdpowiedzUsuń
  2. Marek21:42

    Jest to bardzo ważna sprawa, ponieważ dzięki temu i klient i sklep wiedzą, jak zawrzeć tzw. umowę na odległość. Regulamin ważny jest również w przypadku reklamacji, wymian i zwrotów. Ale skoro już mowa o własnym sklepie online, to polecam zerknąć sobie na stronę https://push-ad.com/pl/cennik/ Dzięki nim utrzymacie swoich klientów i zyskacie nowych.

    OdpowiedzUsuń
  3. Pozycjonowanie przynosi wiele wymiernych korzyści.

    OdpowiedzUsuń